کد خبر: 4216| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۳:۲۱:۰ | تعداد بازدید: ۷۰۳۳

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها از ارزیابی و بازنگری دروس معارف اسلامی در دانشگاه ها خبر داد و گفت: اگر محتوای فعلی پاسخگوی نیازهای فعلی باشد، تقویت شده در غیراین صورت بازنگری می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگس مقام معظم رهبری در دانشگاهها درباره تحول و بروز رسانی دروس رشته معارف اسلامی در دانشگاه‌ها گفت: دروس معارف اسلامی یک رسالت سنگین را در فرایند آموزش عالی برعهده دارند، موضوع تربیت دانشجوی تراز و موضوع پاسخ دهی به نیازهای دانشجویان در حوزه معارف دینی به عهده دروس معارف اسلامی است.

وی ادامه داد: در ابتدای انقلاب اسلامی در روند تأسیس دروس معارف در دانشگاه‌ها، نیازها شناسایی شده و بر اساس آن سرفصل‌ها، محتوا و متون تولید و ارائه شده است اما رویکرد جدید نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها این است که یک بازخوانی دقیقی نسبت به نیازهای فعلی و نسبت آن با محتوای فعلی صورت گیرد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها افزود: هر مقدار که محتوای فعلی پاسخگوی نیازهای فعلی است، تقویت شده و هر مقدار از محتوای فعلی پاسخگوی نیازهای موجود حال حاضر نباشد، بازخوانی و بازنگری شود.

وی ادامه داد: اکنون این کار با دقت و سرعت آغاز شده و فرایند ارزیابی در حال انجام است.

رستمی اضافه کرد: نشست اساتید گروه معارف برگزار می‌شود، به عرصه‌های آموزشی غیر مکتوب ورود شده و متن‌های متنوعی در حال تولید است.

منبع:مهر

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7