کد خبر: 7345| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱۱ آذر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۵:۵۲:۰ | تعداد بازدید: ۳۶۸۶

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: هفته مکتب انقلاب اسلامی سرآغاز بازگشت جریان‌های فکری و اندیشه‌ای و مطالبه‌گری از دولت‌ها خواهد بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست خبری مکتب انقلاب اسلامی که عصر امروز در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار گردید، اظهار داشت: ۱۲ آذر روز قانون اساسی جمهوری اسلامی است و در سال ۷۹ یعنی ۱۹ سال پیش مجموعه کارگزاران با مقام معظم رهبری دیدار داشتند که ایشان در آن دیدار به تدوین انقلاب اسلامی پرداختند و اشاراتی به پیروزی انقلاب اسلامی از نوع مردم‌سالاری و تاسیس نظام اسلامی و موانع و اصول فکری انقلاب اسلامی اشاره داشتند. مقام معظم رهبری در آن فرمایشات‌شان از کرامت انسانی آغاز و به اهداف انقلاب اسلامی و وظایف اصلی حکومت اشاره کردند.
وی افزود: مقام معظم رهبری در آن دیدار ۵ مرحله انقلاب اسلامی تا تمدن اسلامی را عنوان کردند که می‌توان به انقلاب اسلامی، تاسیس نظام اسلامی، شکل‌گیری دولت اسلامی، شکل‌گیری جامعه اسلامی و رسیدن به تمدن اسلامی اشاره کرد. در واقع ایشان نقشه راه انقلاب اسلامی و مکتب انقلاب اسلامی را تعریف کردند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد:‌ مکتب انقلاب اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری مورد توجه بسیاری از مجموعه‌های انقلابی و گاهی تشکل‌های دانشگاهی قرار گرفته است، اما اظهار تاسف اینکه مورد توجه جریان عمومی کارگزاران انقلاب اسلامی قرار نگرفت. یعنی در دهه‌هایی به برخی از مقاطع به اهداف انقلاب اسلامی نزدیک و در برخی مقاطع دیگر از آن دور بودیم.
رستمی ادامه داد:‌ در دهه اول انقلاب علی‌رغم وجود مشکلات بسیار اما به اهداف انقلاب بسیار نزدیک بودیم. در دهه دوم به‌خاطر اجرای توسعه‌ای و اهداف تعیین شده از اهداف انقلاب دور بودیم چرا که در این مقطع توجه به قشر محروم و حمایت از مظلومان مورد کم‌توجهی قرار گرفته بود.
وی افزود: در سال ۷۹ ما نهضت بازگشت به مکتب انقلاب اسلامی را شاهد بودیم و در دهه ۸۰ بازگشت به شعارهای انقلاب در رویکرد دولت دیده شد. در اواخر دهه ۸۰ غفلت و بی‌توجهی به مبانی مکتب انقلاب اسلامی شد و با تلاطم‌های در حوزه انقلاب اسلامی با آنچه در عمل رخ می‌داد مواجهیم.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: ۱۰ جلد کتابی که قرار است روز چهارشنبه رونمایی کنیم حاصل تلاش همکارانمان در بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی است که این کتب روز چهارشنبه ۱۴ آذر ماه در یکی از دانشگاه‌ها رونمایی خواهد شد. اینها آثار ارزشمند و فاخری حول یک سخنرانی راهبردی و تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری از مکتب انقلاب اسلامی است.
رستمی بیان کرد:‌ ما این هفته را هفته «مکتب انقلاب اسلامی» نامگذاری کرده‌ایم که امیدواریم بتوانیم پیشنهاد رسمی آن را به مجاری ذیربط و مسئولان ارائه دهیم تا به‌طور رسمی هفته مکتب انقلاب اسلامی در تقویم قرار گیرد.
وی افزود: در هفته مکتب انقلاب اسلامی شاهد برنامه‌هایی همچون بازخوانی سخنرانی، روایتگری تابلوها و اینفوگرافی خواهیم بود. امیدواریم بتوانیم برنامه‌های قابل توجهی را اجرا کنیم. به هر حال این عمل سرآغاز بازگشت جریان‌های فکری و اندیشه‌ای و مطالبه‌گری از دولت‌ها است. این برنامه‌ها به نوعی جنبه فکری و عملیاتی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به مراسم روز ۱۶ آذر ماه گفت: ۱۶ آذر ماه "نه" بزرگ جریان دانشجویی به کودتاگران و عوامل آن که آمریکا و انگلیس هستند، خواهد بود. حتی در این فضا هم به مکتب انقلاب اسلامی توجه خواهیم داشت و با بازخوانی مکتب انقلاب اسلامی به اهداف ۱۶ آذر توجه داریم و به‌صورت جزئی‌تر در این روز موضوعات علمی و صنفی دانشجویان مورد توجه خواهد بود.

منبع:مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7