کد خبر: 7243| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲ آذر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۷:۳:۰ | تعداد بازدید: ۲۷۰۵

مراکز نوآوری تخصصی در حوزه‌های شیمی، برق و فیزیک و کارگاه عملی مکانیک و ساخت برای تولید محصولات نوآورانه دانشگاهیان توسط معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری افتتاح شد.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با حضور در دانشگاه مازندران، دو مرکز تخصصی نوآوری و یک کارگاه عملی تولید نمونه محصول این دانشگاه را افتتاح کرد.
مرکز نوآوری تخصصی برق و فیزیک کاربردی، مجموعه‌ای نوآور برای استقرار تیم‌های خلاق دانشگاهی و شامل 4 فضا برای کارگاه‌های عملی تولید نمونه محصول است. امروز همچنین یک کارگاه مکانیک و ساخت در ابعادی حدود 150 متر مربع برای تولید نمونه‌های اولیه محصولات نوآورانه و فناورانه دانشگاهیان، در اختیار آنان قرار گرفت.
بخش دیگری از این سفر به افتتاح مرکز نوآوری تخصصی شیمی اختصاص داشت؛ این مرکز تخصصی نوآوری، در ابعاد 100 متر مربع تجهیز شده است و خدمات را به شرکت‌هایی که در حوزه مواد و شیمی فعال هستند، ارائه می‌کند.
این دانشگاه قرار است به زودی مرکز نوآوری تخصصی علوم و فناوری‌های زیستی در  ابعاد 450 متر مربع را به کسب و کارهای نوآورانه  این حوزه اختصاص دهد.
بازدید از دستاوردهای فناورانه مرکز رشد دانشگاه مازندران
ستاری همچنین از نمایشگاه دستاوردهای مرکز رشد دانشگاه مازندران بازدید کرد و با فعالان فناور مستقر در این مرکز به گفت‌وگو نشست.
21 واحد فناور و نوآور در فضای 600مترمربعی این مرکز رشد مستقر هستند و عمدتاً در فنی و مهندسی، علوم پایه و کشاورزی محصولات و خدمات خود را ارائه کرده‌اند.
حسگر حفاظت پیرامونی فیبر نوری، نانومواد هیدروژل هیبریدی، پایشگر محیط، آنزیم های صنایع شوینده، پهپاد سم پاش، زئولیت، دستگاه ضد جرم گیری رادیاتور، شناورهای بدون سرنشین، سوند غیر تهاجمی، نرم افزار پلاک خوان، دستگاه دیاگ، دستگاه بیوگاز صنعتی، فروش محصولات به روش آنلاین مولد اوزون، دستگاه پلاسما برای آبگیری نخ، رفع کننده پلاسمایی رفع کننده آلودگی پاک کننده ، عملگر پلاسمای ناپایا در صنایع هوافضا، از مهم‌ترین محصولات و خدمات فناورانه ارائه شده توسط فناوران خلاق مستقر در مرکز رشد دانشگاه مازندران است.
مرکز رشد واحدهای فناور قائمشهر راه‌اندازی می‌شود
در بخش دیگری از این سفر قرارداد تأسیس و بهره‌برداری از مرکز رشد واحدهای فناور قائم‌شهر با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به امضای رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رییس پارک علم و فناوری مازندران رسید.
حرکت در مسیر تبدیل شدن نوآوری به ارزش آغاز شده است
ستاری در مراسم امضای این قرارداد با بیان این‌که از هر گام نوآورانه به مقصد رونق کسب و کارهای دانش‌بنیان و رونق زیست‌بوم نوآوری حمایت می‌شود، گفت: عطف رشد نگاه‌ها به اهمیت نوآوری نیروی انسانی خلاق، گام تازه‌ای است که در بسیاری از استان‌های ما از جمله، مازندران آغاز شده است؛ مردم جامعه از جمله ساکنان استان به این باور برسند که توسعه امری درون زا است و از خارج زیست‌بوم استان، نمی توان توسعه را تزریق کرد.
به گفته معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، اگر خود استان به مدد نیروی انسانی خلاقش توسعه را رقم بزند، کمک ها و حمایت ها نیز می تواند روند توسعه پایدار را شتاب ببخشد.
رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان با بیان این‌که آمادگی داریم که بدون محدودیت مالی، از توسعه زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی در استان حمایت کنیم، افزود: استان باید نسبت به ماندگار ساختن نیروی انسانی جوان، خلاق و حفظ آنان حساس باشد و زمینه‌ای را فراهم کند تا اشتغال نوآور این سرمایه ارزشمند در داخل استان رخ دهد. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز آماده است تا به طور کامل از این روند حمایت کند.
رییس بنیاد ملی نخبگان، از اهمیت دانشگاهیان به عنوان سرمایه بالقوه در اختیار استان مازندران گفت و ادامه داد: 6هزار دانشجویی که در اختیار دانشگاه ازاد قرار دارد یک ظرفیت ارزنده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در حالی که دانشگاه استنفورد 11هزار دانشجو دارد این سرمایه در اختیار این دانشگاه است و باید حضور این تعداد دانشجو اثرمندی خود را در زندگی مردم و تولید ناخالص داخلی نشان دهد. این تأثیرگذاری که این سرمایه انسانی می‌تواند در تحول جامعه بهبود کیفیت زندگی مردم نقش داشته باشد و بتواند جامعه را به سوی خلق ارزش از نوآوری سوق دهد.
بر اساس این گزارش، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با هدف حمایت از کسب و کارهای دانش‌بنیان و توسعه زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی به استان مازندران سفر کرده است. ستاری، صبح امروز از شرکت دانش‌بنیان خزر الکتریک بازدید کرد و پس از بازدید از دستاوردهای فناورانه مراکز رشد دانشگاه مازندران و دانشگاه آزاد قائمشهر با امام جمعه ساری و نماینده ولی فقیه در استان مازندران دیدار و گفت و گو می‌کند. ستاری همچنین قرار است ضمن بازدید از چند مرکز نوآور و دانش‌بنیان، در نشست «رونق تولید و اقتصاد دانش‌بنیان» استان مازندران حضور خواهد یافت.

منبع:مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7