کد خبر: 7196| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲۷ آبان سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۵:۳۳:۰ | تعداد بازدید: ۲۹۵۴

رفیعی با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه با سخنرانی حجج اسلام رئیسی، عاملی و حداد عادل و سورنا ستاری، از برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در تهران و قم به مدت سه روز خبر داد.
نشست خبری پنجمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی، با حضور حجت‌الاسلام رضا غلامی، رئیس شورای سیاست‌گذاری، عطاءالله رفیعی، دبیر کنگره و فرزاد جهان‌بین، دبیر شورای سیاست‌گذاری کنگره، برگزار شد.
عطاءالله رفیعی، دبیر کنگره به تبیین برنامه‌های کنگره، به بیان ویژگی‌های کنگره امسال پرداخت و اظهار کرد: تفاوت اساسی این کنگره با سال‌های قبل این است که به جای اینکه یک روز برگزار شود، در طول پنج روز برگزار خواهد شد. ما روز یکشنبه، سوم آذرماه، مراسم افتتاحیه را خواهیم داشت. روز هفتم آذرماه هم مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد. افتتاحیه در تهران و اختتامیه در قم با اهدای چهارمین جایزه علوم انسانی اسلامی برگزار می‌شود.
وی افزود: مراسم افتتاحیه با سخنرانی حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه، همراه خواهد بود. همچنین حجت‌الاسلام سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ غلامعلی حدادعادل، رئیس شورای عالی تحول در علوم انسانی؛ سورنا ستاری، معاون علمی ریاست جمهوری، در مراسم حضور خواهند داشت. در روز دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه کمیسیون‌های تخصصی در تهران و قم برگزار خواهد شد.
دبیر کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی تصریح کرد: سرجمع چهارصد و شصت چکیده مقاله و سیصد و شصت مقاله به دست ما رسید. از میان این مقالات مجموعه‌ای از مقالات برگزیده شدند که در طول سه روز برگزاری کمیسیون‌ها ارائه خواهند شد. کمیسیون اقتصاد اسلامی ما روز چهارشنبه، ۶ آذرماه، در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تهران برگزار خواهد شد. کمیسیون تعلیم و تربیت اسلامی با محوریت دانشگاه شاهد در محل دانشگاه شاهد در همین روز برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: کمیسیون الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با محوریت دانشگاه امام صادق(ع) و در محل این دانشگاه روز دوشنبه، ۴ آذرماه، برگزار می‌شود. کمیسیون جامعه‌شناسی با محوریت و مدیریت دانشگاه شیراز در مرکز پژوهش‌های علوم اسلامی صدرا برگزار می‌شود. کمیسیون روان‌شناسی اسلامی با محوریت انجمن علمی روانشناسی حوزه علمیه قم و دانشگاه اصفهان در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم برگزار می‌شود.
رفیعی در پایان توضیح داد: نحوه مشارکت علاقه‌مندان در این کنگره بدین گونه است که باید در سایتی که به این منظور پیش‌بینی شده ثبت‌نام کنند تا پس از بررسی از آن‌ها دعوت شود تا در جلسات کمیسیون‌ها شرکت کنند. اختتامیه کنگره روز پنجشنبه در قم برگزار می‌شود. همزمان چهارمین جایزه علوم انسانی اسلامی نیز اعطا خواهد شد. امیدواریم مراسم اختتامیه با سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی برگزار شود و به وسیله ایشان به دو تن از صاحب‌نظران داخلی در حوزه علوم انسانی اسلامی جایزه اعطا خواهد شد.

منبع:خبرگزاری ایکنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7