کد خبر: 6801| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۳ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۳:۳:۰ | تعداد بازدید: ۶۳۶۵

معاون اول رئیس جمهور در آئین افتتاح ۱۹۸۲پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی بار اصلی توسعه کشور بر دوش آموزش و پرورش دانست و گفت دولت نیازمند مشارکت مردم در این زمینه است.
صبح امروز اسحاق جهانگیری در آئین افتتاح ۱۹۸۲پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی با ۱۰هزار کلاس درس درسراسرکشور که به صورت همزمان در شهر دماوند و از طریق ویدئوکنفرانس انجام شد، ضمن تقدیر از وزارت آموزش وپرورش، اظهارکرد: بهتر است آئین افتتاحیه در استانهای محروم در حوزه فضای آموزشی برگزار شود لذا تهران یکی از استان های محروم در این خصوص است.
وی افزود: هزینه کردن ۳هزار و۲۰۰میلیارد تومان برای ایجاد۱۰هزار کلاس کار بزرگ و ارزشمندی است که  توسط آموزش و پرورش صورت گرفته و امیدوارم این توسعه همچنان ادامه پیدا کند.
جهانگیری تصریح کرد: فرهنگ خیری همواره در فرهنگ ما در طول تاریخ وجود داشته است امروزه خیرین خودشان اولویت نیازها را تشخیص می دهند و براساس اولویت ها عمل می کنند.
وی گفت: آموزش وپرورش کانون اصلی توسعه در کشور است بنابراین کسانی که دنبال پیشرفت کشور هستند باید بدانند آموزش و پرورش همان جایی است که باید درآن سرمایه گذاری کنند .
معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان کرد: هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری ارزشمندی است لذا کشورهای توسعه یافته قبل از اینکه زیرساخت ها عمرانی خود را توسعه دهند به آموزش و پرورش پرداختند.
جهانگیری در ادامه اضافه کرد: اگرگاهی اوقات شاهد نقایصی در جامعه هستیم ناشی از آن است که اتفاقاتی که باید درآموزش وپرورش می افتاد، انجام نشده است.
جهانگیری با بیان اینکه باراصلی توسعه کشور بر دوش آموزش و پرورش است، گفت: این مسولیت بسیار سنگین است و دولت به تنهایی نمی تواند این بار را به دوش بکشد بنابراین نیازمند مشارکت همه جانبه مردم به خصوص خیرین در این زمینه هستیم.
وی با اشاره به اوضاع منطقه،اظهارکرد: درگیری هایی اتفاق افتاده و جنگ اقتصادی دشمن علیه کشور صورت گرفته است اما علیرغم این شرایط سخت و باور دشمن که فکر می کرد مردم ما دچار بحران می شوند و در برابر تحریم ها دوام نمی آورند، خوشبختانه به حول قوه الهی و با مقاومتی که صورت گرفت ما نه تنها مشکلات را پشت سرگذاشتیم بلکه شاهد پیشرفت کشور در زمینه های مختلف هستیم، لذا سال قبل در چنین روزی۷ هزار کلاس درس افتتاح شد اما امسال این آمار به ده هزار کلاس درس افزایش یافت.
 معاون اول رئیس جمهور افزود: خوشبختانه ظرفیت کشور به گونه ای است که ما در دوسال اخیر توانستیم سرافرازانه از این جنگ اقتصادی بیرون بیاییم در حالی که دشمن فکر می کرد کشور فلج می شود.
جهانگیری اذعان کرد: دربازدیدی که از خراسان جنوبی داشتم متوجه شوق مردم برای سازندگی و آبادانی کشور شدم البته در سایر جاها نیز توسعه و ساخت وساز همواره ادامه دارد.
وی گفت: باید عزم و اراده جدی داشته باشیم تا کشور را به سمت توسعه پیش ببریم و از این شرایط خارج شویم.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از راه های تامین بودجه ماده ۵۶  است، گفت: براین اساس دولت می تواند از منابع بانکی جهت طرح های عمرانی استفاده کند لذا این فرصت خوبی است تا آموزش و پرورش برای تکمیل پروژه های نیمه تمام از این تسهیلات بهره مند شود و دولت باز پرداخت آن را بر عهده بگیرد چرا که با این روش می شود در اسرع وقت مدارس نا امن از سطح جامعه برچیده شوند.
جهانگیری تصریح کرد: ازخیرین صمیمانه تشکر می کنم  و یاد می کنیم از مرحوم حافظی که دلسوزانه کار می کردند و کمک شایانی را به آموزش و پرورش کردند. لذا باید دست تک تک خیرین را بوسید.
وی در ارتباط مستقیم با استان های کرمان، اصفهان، یزد برتلاش برای نوسازی فضاهای آموزشی تاکید و ضمن تشکر از مسئولین استانی، عنوان کرد: خیرین نقش موثری در نوسازی مدارس دارند تلاش های آنها بسیار قابل تقدیراست.
گفتنی است؛استانداران و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های مذکور از طریق ویدئوکنفرانش گزارشی از طرح‌های عمرانی به معاون اول رئیس جمهور ارائه دادند.
منبع: معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7