کد خبر: 6541| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۳ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۹:۴۵:۰ | تعداد بازدید: ۵۹۸۴

رئیس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه با تعالیم امام سجاد(ع) می توان قلوب و اذهان عمومی جهان را تسخیر کرد، گفت: صحیفه سجادیه بهترین منبع اخلاق و معنویت است.
آیت الله علی اکبر رشاد امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران و مسؤولان مدرسه علمیه امام رضا(ع) که در مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: صحیفه سجادیه جزء متون و مواریث معرفتی و معنوی ائمه اطهار(ع) به شمار می رود؛ متاسفانه در جامعه شیعه بخصوص در میان حوزویان این کتاب مورد کم مهری قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در مضامین و محتوای کتاب صحیفه سجادیه هیچ شکی وجود ندارد، ادامه داد: این کتاب شریف با ساختار کنونی از حضرات معصومین به دست ما رسیده و مورد تایید ائمه اطهار(ع) است.
آیت الله رشاد با بیان اینکه صحیفه سجادیه سند حقانیت شیعه است، ابراز کرد: اگر شیعه چیزی جز صحیفه سجادیه برای اثبات حقانیت خود نداشت، همین کتاب شریف برای اثبات کافی بود و این افتخار بزرگی است که صحیفه سجادیه از آن شیعه است.
رئیس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: متاسفانه تعداد شرح صحیفه سجادیه بسیار اندک و انگشت شمار است؛ اگر ما از این کتاب به درستی استفاده و آن را عرضه می کردیم می توانستیم با تعالیم امام سجاد(ع) قلوب و اذهان عمومی جهان را تسخیر کنیم.
وی با اشاره به اینکه امروز جامعه غرب به شدت تشنه معنویت است، افزود: اگر امروز ما شاهد بروز و ظهور عرفان های کاذب در جوامع غربی هستیم به خاطر خلأهای معنوی است که در این جوامع وجود دارد کتاب شریف صحیفه سجادیه میتواند تمام این خلأها را رفع کند؛ بر اساس تجارب به دست آمده کلام و سخنان امام سجاد(ع) قلب ها را متحول می کند و قسی‌ترین قلب ها را نرم می کند.
آیت الله رشاد با اشاره به اینکه افراد غیر مسلمان بسیاری تاکنون با شنیدن عبارات کتاب صحیفه سجادیه منقلب و متحول شدند، گفت: متاسفانه مظلومیت این کتاب در میان شیعیان بخصوص در جمع حوزویان بسیار تاسف بار است.
رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران در بخش دیگر با توجه به هفته دفاع مقدس، بیان داشت: امام راحل جنگ ۸ سال دفاع مقدس را از الطاف خفیه الهی می دانستند؛ انسان با دید عادی که نگاه می کند، تصور نمی کند که لطف باشد در حالی که امروز معنای واقعی کلام امام کاملا مشهود است.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7