کد خبر: 6525| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۴:۵۲:۰ | تعداد بازدید: ۶۴۲۷

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ثبات مدیریت را شرط موفقیت نظام تعلیم و تربیت دانست.
مهدی نوید ادهم در نشست تبیین مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش این استان گفت: «عملیاتی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به طور جد در دستور کار قرار دارد. همگرایی ذهنی برای مدیریت برنامه‌محور آموزش و پرورش به وجود آمده است. ثبات مدیریت شرط موفقیت نظام تعلیم و تربیت است.»
او ادامه داد: «همه وزرای آموزش و پرورش اخیر بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید دارند. مفاهیم تحول‌آفرین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید به خوبی درک شود تا اثربخشی لازم را داشته باشد.»
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: «مفهوم تربیت در سند تحول بنیادین، شش ساحت سند تحول اعم از تربیت دینی و اخلاقی، تربیت سیاسی و اجتماعی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت هنری و زیباشناختی، تربیت اقتصادی و حرفه‌ای و تربیت علمی و فناوری را شامل می‌شود.»
او گفت: «تحول بنیادین زمانی رخ می‌دهد که نظام آموزشی را به یک نهاد فرهنگی و تربیتی تبدیل شود و هر سیاست و برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش باید با مقیاس رویکرد فرهنگی و تربیتی سنجیده شود. براساس سند تحول بنیادین، تربیت‌پذیری هدف است نه تربیت کردن؛ رویکرد فرهنگی و تربیتی یعنی فراهم آوردن زمینه تربیت‌پذیری دانش‌آموزان متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی.»
نویدادهم گفت: «استان آذربایجان غربی استانی چند فرهنگی است با اقوام مختلف و تنوع فرهنگی بنابراین آموزش و پرورش باید با اقتضائات فرهنگی جامعه هماهنگ باشد. استان آذربایجان غربی به دو نوع برنامه نیاز دارد؛ یکی برنامه‌های معمول وزارت آموزش و پرورش و دیگری برنامه‌های فرهنگی ویژه بوم فرهنگ استان.»
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: «آموزش و پرورش باید در انسجام فرهنگی جامعه نقش‌آفرین باشد. باید استراتژی‌های مدیریت فرهنگ مدرسه مورد توجه قرار گیرد تا از چالش‌های فرهنگی در جامعه پیشگیری شود. تکوین و تعالی هویت جوان اعم از هویت قومی و محلی، هویت ایرانی، هویت اسلامی و هویت جهانی مورد تاکید سند تحول بنیادین است.»
منبع: پانا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7