کد خبر: 4577| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۲ تیر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۹:۵۳:۰ | تعداد بازدید: ۶۴۰۷

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: تاکنون مجوزی به نام مدارس طبیعت توسط این شورا صادر نشده و مصوبه ابلاغی در این خصوص وجود ندارد.
«مهدی نوید ادهم» اظهار کرد: تنها مرجع مجوز دهنده تأسیس مدرسه برای دانش آموزان از دبستان تا پایان دبیرستان، آموزش و پرورش است و مجوز تأسیس مدارس را ادارات در آموزش و پرورش صادر می‌کنند و شورای عالی فعالیت اجرایی انجام نمی‌دهد.
وی درباره تأسیس مدارس طبیعت توسط سازمان محیط زیست نیز توضیح داد: تأسیس هر مدرسه بی شک باید با مجوز آموزش و پرورش انجام شود چرا که مدرسه داری در دامنه فعالیت‌های محیط زیست قرار نگرفته است.
نوید ادهم معتقد است که تأسیس این مدارس با اخذ مجوز از سازمان محیط زیست در صورتی قابل توجیه است که برنامه‌های درسی و محتوایی آموزش و پرورش را رعایت کنند نه اینکه صرفاً نام مدرسه را بر خود اطلاق کرده باشند و تنها مدت زمانی کوتاه در هفته به آموزش بپردازند.
به گفته وی هر مدرسه با قوانین و ضوابط جدید، برای تأسیس و فعالیت باید مجوز آموزش و پرورش را کسب کند.
نوید ادهم خاطرنشان کرد: افراد به منظور تأسیس مدرسه‌های جدید باید به ادارات آموزش و پرورش در منطقه و استان خود مراجعه کنند.
نخستین مدرسه طبیعت ایران در فضایی بیش از ۱۰ هکتار به نام کاوی کنج در سال ۹۳ در شهر مشهد تأسیس شد، هدف از ایجاد این مدارس تعامل بیشتر کودکان در مقطع ابتدایی با طبیعت عنوان شد اما این روند تنها سه سال دوام داشت و سازمان محیط زیست اعلام کرد که دیگر مجوز فعالیت این مدارس را صادر نمی‌کند و این کار جزو وظایف آموزش و پرورش است، از طرف دیگر، این وزارتخانه می‌گوید در هیچ بخشی از قانون آن چنین موضوعی پیش‌بینی نشده است.
منبع: ایرنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7