کد خبر: 4772| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۹ تیر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۸:۵۷:۰ | تعداد بازدید: ۶۵۹۵

دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در مراسم نکوداشت شاعر و و ادیب بزرگ هندوستانی امیر حسن عابدی در دهلی نو درسخنانی گفت: استادعابدی درعلم سرآمد استادان فارسی هند بود ودراخلاق سرمشق همگان، مردی مثبت نگر وبسیارپرکار بود.
آئین نکوداشت امیر حسن عابدی شاعر و و ادیب بزرگ هندی با همت وابسته فرهنگی کشورمان در دهلی نو و با حضور چهره ها و شخصیت های فرهنگی و ادبی و سخنرانی دکترغلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزارشد.
در این مراسم نکوداشت دکتر حداد عادل  در سخنانی افزود:درواپسین سالهای عمر دو داغ جانسوز وپی درپی عروس پسرش ضربه سختی بردرخت وجوداوزد. یادم هست که این ماجرارا باچه اندوهی برای من تعریف می کرد.
او امیرکاروان فارسی دانان هند وپرچمدار زبان فارسی درهندبود. این شعر را که درپایان یکی از سخنرانیهایش درتهران خطاب به ایرانیان خواند به خاطر سپرده ام:
بهار دوستی ماخزان نمی گردد
گل همیشه بهار است آشنایی ما
روحش شاد ویادش گرامی باد.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی  در ادامه سخنان خود گفت:استاد عابدی استادی یگانه ی روزگار ست که دلش پاک چون دل آسمانیان، روحش مکرم چون روح قدسیان،خویش چون خوی رحمانی،  سلام به همه دوستداران و یاران عابدی که با نفس وقلم خود روابط هندیران را استوار گرداندند.
منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7