کد خبر: 4384| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۸ خرداد سال ۱۳۹۸ | ساعت ۸:۵۵:۰ | تعداد بازدید: ۶۸۱۵

هرینه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در سال جاری بیش از ۱۶ میلیارد تومان اعلام شد.
موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران هزینه‌های برگزاری سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را به تفکیک و همراه با جزئیات بخش‌های مختلف منتشر کرد. نگاهی به اعداد و ارقام منتشرشده ثابت می کند با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه و افزایش هزینه‌ها در حوزه‌های مختلف در سال جاری و تورم موجود، هزینه‌های برگزاری این دوره از نمایشگاه نسبت به دوره قبل روند کاهشی داشته است.
بر این اساس در حالی که هزینه برگزاری سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مبلغ ۲۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برآورد و پیشنهاد شده بود، با دستور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برای صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها و تأکید معاون محترم امور فرهنگی در این خصوص، با تدابیر اندیشیده‌شده در شورای سیاست‌گذاری وکمیسیون معاملات، هزینه‌های برگزاری سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به رقم ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید که نسبت به هزینه‌های سال قبل که مبلغ نهایی آن درمجموع با لحاظ هزینه‌های بازرگانی، تبلیغات و بن اهدائی ۱۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعلام‌شده بود؛ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و نسبت به برآورد اولیه ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کاهش را نشان می‌دهد.
‌بر اساس این گزارش، مجموع درآمدهای حاصل از برگزاری سی‌ودومین نمایشگاه کتاب تهران ۹ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان است. مابقی هزینه‌های نمایشگاه از محل اعتبار اختصاص‌یافته از طرف دولت برای برگزاری این رویداد تأمین می‌شود که تاکنون ۴ میلیارد تومان آن تأمین گردیده است.
علاوه بر هزینه‌های منتشرشده، در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مبلغ ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای دانشجویان و طلاب، ۶۰۰ میلیون تومان برای اساتید و اعضای هیئت‌علمی، ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای اهالی قلم و ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای سازمان‌ها و مؤسسات یارانه اختصاص داده‌شده است که در مقایسه با سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب تهران مبلغ ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان افزایش به چشم می‌خورد.
منبع: مهر

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7