کد خبر: 24653| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۰:۱:۰ | تعداد بازدید: ۲۳۳

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم ساخت تولیدات فرهنگی جدید گفت: بحث جمعیت، غزه و دستاورد‌های کشور از مهمترین حوزه‌های تولیدات در سال جدید است.
دکتر محمد مهدی اسماعیلی، گفت: امسال در حوزه سینما، تئاتر و موسیقی نصاب‌های متعددی به صورت ماهانه و فصلی شکسته شد. 
وی با بیان اینکه سینما با فروش هزار و ۳۰۰ میلیاردی، نزدیک به ۳۰ میلیون مخاطب داشت گفت: در حوزه اجرا‌های صحنه‌ای تئاتر و ساخت و تجهیز سینما‌ها نیز نسبت به سال ۹۸ رشد سه برابری داشته ایم. 
وزیر فرهنگ گفت: امسال با حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی سند‌های موسیقی، بنیاد پویانمایی و شهرجهانی صنایع فرهنگی خلاق نیز ابلاغ شد. 
دکتر اسماعیلی با بیان اینکه بنیاد ملی تئاتر هم در جلسه آخر شورای هنر به تصویب رسید، افزود: ساختمان اداره تئاتر که سال‌ها متروکه مانده بود، مورد رسیدگی قرار گرفت و قرار بر این شد با همفکری اهالی تئاتر چند سالن جدید در آنجا ساخته شود و طبقه اول آن موزه ملی تئاتر ایران باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سیاست گذاری ساخت تولیداتی در خصوص جمعیت، گفت: یک مجموعه محتوایی به سازمان سینمایی و سایر حوزه‌های تولیدی وزارت فرهنگ ابلاغ شد که ۷ تا ۸ محور دارد و مهمترین آن در حوزه فرزند آوری، سقط جنین، غزه، مقاومت، پیشرفت‌های نظام و دستاورد‌های بزرگ است که برای سال آینده تدارک دیده شده است.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7