کد خبر: 23569| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۳ آبان سال ۱۴۰۲ | ساعت ۹:۱۶:۰ | تعداد بازدید: ۳۴۳

مدیر امور پژوهش ستاد علم و فناوری گفت: كارهای پژوهشی دانشجویان ارشد و دكتری می‌تواند بسیاری از مشكلات جامعه را حل كند اما متاسفانه تنها دو درصد رساله‌های دكتری تقاضا محور است.
دكتر محمد عسكریان مدیر امور پژوهش ستاد علم و فناوری در مصاحبه تلفنی با برنامه روزنه رادیو گفت و گو پیرامون این موضوع كه تنها دو درصد رساله‌های دانشجویان دكتری تقاضا محور است گفت: این آمار بر اساس خود اظهاری دانشجویان تحصیلات تكمیلی است.
وی افزود: همه پایان نامه‌ها ثبت نمی‌شوند و همه دانشگاه‌های وزارت علوم هنوز به بانك اطلاعات پژوهش‌ها متصل نشده‌اند. اطلاعات دانشگاه آزاد نیز به این پایگاه متصل نشده است.
عسكریان گفت: متاسفانه فقط دو درصد رساله‌های دوره دكتری تقاضا محور هستند. ما صد و بیست و شش هزار دانشجوی دكتری و چهارصد هزار دانشجوی كارشناسی ارشد داریم كه قطعا كارهای پژوهشی آنها می‌تواند در حل مشكلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و كشاورزی و صنعت راه گشا باشد اما به این موضوع آنچنان كه باید اهمیت داده نشده است.
مدیر امور پژوهش ستاد علم و فناوری اظهار كرد: اگر دانشگاه می‌خواهد مشكلات را حل كرده و گره‌ای را باز كند باید با صنعت و جامعه ارتباط داشته باشد و كارهای پژوهشی باید بر اساس نیازها باشد كه این مسئله با موضوع رساله‌های دكتری و پایان نامه‌های ارشد ارتباط تنگاتنگی دارد.
وی افزود: در حال حاضر ما در هر زمینه‌ای كه موفق هستیم و كشور در آن پیشرفت كرده به خاطر ارتباط خوب صنعت و دانشگاه در آن حوزه بوده است كه این موضوع باید در دیگر مسائل نیز مورد توجه قرار بگیرد.
مدیر امور پژوهش ستاد علم و فناوری در مصاحبه با رادیو گفت و گو تصریح كرد: موضوع پایان نامه را دانشجو انتخاب كرده و با اساتید مشورت می‌كند و استاد و گروه آموزشی باید موضوع را تایید كنند. ما الزامی نداریم كه موضوعات پایان نامه‌ها و رساله‌ها تقاضا محور باشد. پایان نامه‌ها و كارهای پژوهشی باید بر اساس تقاضای جامعه باشند.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7