با توجه به ضرورت هم اندیشی و اهمیت جلب مشارکت حداکثری صاحبنظران، خبرگان و پژوهشگران در پردازش ابعاد مسأله "عدالت آموزشی؛ چیستی، چرایی، چگونگی"، دفتر تدوین و راهبری اسناد و سیاستهای آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، فراخوان مشارکت داد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این فراخوان مشارکت خطاب به اعضای جامعه دانشگاهی آمده است: دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی پیشران تحول علمی، فرهنگی و اقتصادی کشور میباشند، و امروزه کارکردها و مأموریتهای متعددی برای دانشگاه متصور است؛ مأموریتهایی همچون تولید دانش (پژوهش و فناوری)، انتقال دانش (آموزش و مهارت) و ارائه خدمات متنوع به جامعه. بر اساس بسیاری از شاخصهای جهانی؛ پیشرفت نظام آموزش عالی و بهبود مؤلفههای دانش و فناوری یکی از شاخصهای سنجش رفاه در جامعه است و به همین لحاظ دانشگاه یکی از مهمترین منابع فرصت و سرمایه هر کشور محسوب میشود اما در شرایط فعلی مأموریتهای نظام آموزش عالی کشور مبتنی بر ظرفیتهای آنها و همچنین بر اساس نیازهای جامعه (مبتنی بر نیازهای منطقهای و ملی) نیست. در نشستهای مختلفی که با اساتید، مدیران و صاحبنظران دانشگاهی برگزار شد، بارها به این موضوع اذعان نمودند.
لذا نظر به اهمیت سیاست پژوهی و هم اندیشی برای دریافت نظرات تخصصی، بهره مندی از دانش ضمنی و یافته های علمی صاحبنظران ارجمند، از کلیه خبرگان و ذینفعان جامعه دانشگاهی دعوت می شود، بهصورت اشتراکی یا مستقل همسو با ظرفیتهای نظام آموزش عالی کشور و همچنین سیاست های آمایش آموزش کشور، در پردازش ابعاد مسأله "مأموریت گرایی دانشگاهها؛ چیستی، چرایی، چگونگی" با دفتر تدوین و راهبری اسناد و سیاستهای آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی مشارکت نمایند.
ضروری است افراد مطالعات علمی و تخصصی و همچنین ایدههای کاربردی خود را تا تاریخ 20/08/1400 از طریق پست الکترونیک
sci_policy@sccr.ir ، ارسال نمایید. شایان ذکر است سلسله نشست های تعاملی و پرداختن به مباحث تکمیلی، با حضور افراد و گروه های ارائه دهنده مستندات برتر، منعقد خواهد شد.