کد خبر: 20723| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۸ تیر سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۳:۲۷:۰ | تعداد بازدید: ۶۲۷

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: بعد از پیروزی دولت و ارتش سوریه بر گروه‌های تروریستی، اکنون ما با یک جنگ رسانه‌ای و هجوم فرهنگی بی‌سابقه‌ای روبرو هستیم.
پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در اظهاراتی در فرودگاه دمشق تصریح کرد، با توجه به اینکه مقامات عالی دو کشور بر ضرورت گسترش روابط در تمام حوزه‌ها اعم از سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تاکید جدی دارند و این مسئله در سفر اخیر بشار اسد رئیس جمهور سوریه به تهران مورد تاکید دو طرف قرار گرفت، نیاز است که رسانه‌های دو کشور وارد عمل شوند.
وی افزود، برای اینکه جهشی در روابط و مناسبات تهران و دمشق اتفاق بیافتد، رسانه‌ها موظف هستند که فضای مناسبی را برای افکار عمومی فراهم کنند تا بخش خصوصی به مشارکت و سرمایه گذاری با شریکان خودشان در دو کشور ترغیب و تشویق شوند.
رئیس رسانه ملی گفت رسانه‌ها این وظیفه را دارند که تصویری از داشته‌ها، امکانات و ظرفیت‌هایی که در دو کشور وجود دارد، به بهترین وجه نمایش دهند.
پیمان جبلی افزود بعد از پیروزی دولت و ارتش سوریه بر گروه‌های تروریستی، اکنون ما با یک جنگ رسانه‌ای و هجوم فرهنگی بی سابقه‌ای روبرو هستیم، دشمن هم درصدد تحریف حقایق در ارتباط با افتخارات بزرگ محور مقاومت در سوریه و هم درصدد ایجاد تفرقه میان مردم منطقه برآمده است.
جبلی در ادامه گفت، با مقامات سوری به توافق رسیدیم که برای خنثی کردن این نقشه دشمن همکاری‌های بسیار نزدیک و عملی داشته باشیم تا با جنگ نرم که آثار مخربش بیش از جنگ نظامی مقابله شود.
رئیس رسانه ملی همچنین خبرداد، دو طرف توافق کردند که تمام عزم خود را برای تولید محصولات فرهنگی فاخر و مفید برای دو کشور و دو ملت بکار گیرند.
شایان گفتن است، پیمان جبلی در این سفر سه روزه، با حسین عرنوس نخست وزیر، بطرس حلاق وزیر اطلاع رسانی و خانم لبانه مشوح وزیر فرهنگ سوریه دیدار و گفتگو کرد.
جبلی همچنین مذاکرات مبسوطی را با حبیب سلمان رئیس رادیو و تلویزیون سوریه درباره تولید مشترک تلویزیونی و مشارکت متخصصان فنی سازمان صدا و سیما در ارتقای تاسیسات زیر ساختی تلویزیون سوریه انجام داد.
پیمان جبلی در بیان نتایج دیدارهایش با مقامات ارشد سوری تصریح کرد، درباره همکاری‌های رسانه‌ای میان سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با دستگاه‌های رسانه‌ای و فرهنگی سوریه رایزنی شد.
وی افزود، در تمام دیدار‌ها، عزم و اراده مقامات سوری را برای ارتقای همکاری‌ها در حوزه رسانه قابل توجه بود به طوری که آن‌ها هیچ منع یا محدودیتی برای این مسئله نداشتند.
همچنین جبلی با حضور در نشست نخبگان جامعه فرهنگی سوریه با عنوان در برابر عادی سازی با رژیم صهیونیستی می‌ایستیم، درباره اهمیت اتحاد امت اسلامی در برابر توطئه‌های دشمنان سخنرانی کرد.
 
دیدار رئیس رسانه ملی با خانم لبانه مشوح وزیر فرهنگ سوریه
رئیس رسانه ملی اعلام کرد روابط و مناسبات فرهنگی ایران و سوریه وارد فصل جدیدی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از دمشق، پیمان جبلی پس از دیدار با خانم لبانه مشوح وزیر فرهنگ سوریه گفت برای ارتقای سطح روابط بین تهران و دمشق در زمینه‌های مختلف حتما باید بین دو ملت و بین دو کشور و بین دو فرهنگ روابط و آشنایی بیشتری وجود داشته باشد، در حوزه فرهنگ و رسانه هم وظیفه ماست که این اتفاق بیفتد.
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران و سوریه دارای فرهنگ و تمدن عمیق چند هزار ساله هستند افزود با وجود تلاش‌های زیادی که دشمنان دو ملت برای مخدوش کردن چهره زیبای فرهنگی و تمدنی ایران و سوریه در طول سال‌های متمادی داشتند، روابط دو کشور به گونه‌ای است که فراتر از تلاش‌های دشمنان تاثیر خودش را بر جا خواهد گذاشت.
وزیر فرهنگ سوریه هم در اظهاراتی در جمع خبرنگاران گفت در این دیدار به بررسی زمینه‌های همکاری در حوزه فرهنگی پرداختیم و بر این مسئله تاکید داشتیم که باید روابط فرهنگی دو کشور به سطح روابط ممتاز سیاسی ارتقا یابد و بازتابنده اراده سیاسی دولت‌های دو کشور باشد.
خانم لبانه مشوح در ادامه با اشاره به مشترکات زیاد فرهنگی دو کشور گفت باید در مسیر ارتقای روابط فرهنگی گام برداریم چرا که دو ملت دارای روابط تاریخی عمیق و تمدنی ریشه دار هستند.
خانم لبانه مشوح گفت، به زودی شاهد سفر‌های متقابل گرو ه‌های هنری و فرهنگی خواهیم بود، انتظار ما این است که گروه‌های ایرانی نمایش‌های خود را در ارتباط با میراث فرهنگی ایران را در تالار فرهنگ و هنر دمشق به اجرا بگذارند.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7