کد خبر: 18442| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱۰ مهر سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۱:۴۱:۰ | تعداد بازدید: ۹۴۸

رئیس رسانه ملی تاکید کرد: جایگاه صداوسیما به لحاظ قدرت جریان‌سازی و فضاسازی بی‌مثل و مانند است و این قدرت باید برای حل مشکل مردم به کار گرفته شود.
دکتر پیمان جبلی صبح امروز در اولین برنامه دیدار سفرش به استان خوزستان، با حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، نماینده، ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز ملاقات کرد.
وی وظیفه رسانه ملی را معرفی الگوی رفتاری اشخاصی توصیف کرد که مصداق فعالیت جهادی شناخته می‌شوند.
دکتر جبلی تصریح کرد: شعار ما در دوره جدید فعالیت رسانه ملی این است که اجازه نمی‌دهیم مشکل مردم بر زمین بماند و تا به نتیجه رساندن رفع مشکلات، پیگیر آن خواهیم بود.
رئیس رسانه ملی با اشاره به کمک امام جمعه اهواز به سیل‌زدگان خوزستان و تصاویری از او را که مشغول جوشکاری برای تسریع آبرسانی به مردم این استان بود، به عنوان مصداق فعالیت جهادی و تشویق عملی به اقدام در جهت رفع مشکلات توصیف کرد و گفت: باید از شما یاد بگیریم. آمده‌ایم تا یاد بگیریم، تشکر کنیم و عذرخواهی کنیم که تا به حال نتوانستیم آن گونه که شایسته است این گونه الگو‌های رفتاری را معرفی و الگو سازی کنیم.
وی گفت: باید نشان داده شود که اکثریت مسئولان ما سبک زندگی و نحوه تعامل‌شان با جامعه، مردمی و مطابق با سبک زندگی اسلامی، ساده و متناسب با سطح زندگی مردم است.
دکتر جبلی با اشاره به منش امام جمعه اهواز در برخورد با مشکلات مردم ادامه داد: نوع برخورد شما با مسائل جامعه و مخلصانه عمل کردن جنابعالی در حل این مسائل را مردم با چشم خود می‌بینند.
وی افزود:این شیوه به گونه‌ای است که مسئول جلوتر از مردم عمل می‌کند. سردار شهید سلیمانی هم الگوی مسئول تراز اسلامی‌بودند و در همین سیل اخیر خوزستان که برای کمک به مردم آمده بودند، می‌گفتند مسئول نباید به مردم بگوید بروید جلو؛ بلکه باید بگوید دنبال من بیایید. شما هم به عنوان امام جمعه اهواز و مسئول جمهوری اسلامی همین شیوه را داشته‌اید و مسئولیت رسانه ملی است که این شیوه رفتاری و الگو را ترویج کند و بشناساند.
 
دکتر جبلی در پایان بر هوشمندی مردم در همه زمینه‌ها تاکید کرد و افزود: البته مردم همه این چیز‌هایی که گفتیم را به درستی تشخیص می‌دهند، اما نباید ما نسبت به وظیفه فرهنگ سازی خود کوتاهی کنیم.

منبع:روابط عمومی رسانه ملی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7