کد خبر: 20297| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۴:۳۹:۰ | تعداد بازدید: ۷۸۷

مجموعه «معلم باید در خط مقدم باشد» شامل صحبت‌های رهبری درباره نحوه تربیت و تعلیم نسل جوان در سال‌های ۶۶ تا ۹۷ است.
سعید ابوالقاضی، توصیه‌های رهبری به معلمان را در کتاب «معلم باید در خط مقدم باشد» جمع آورده کرده است. این کتاب ۱۹۴ صفحه‌ای در شش فصل و سه ضمیمه تدوین شده است که به تازگی چاپ چهارم آن روانه بازار شده است. 
منبع نوشتن این کتاب بیانات آیت الله خامنه‌ای در جمع معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، آموزش و پرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانش‌آموزان، مسئولان اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان، نخبگان و سایر مجامعی که در موضوع تعلیم و تربیت فعالیت دارند بوده است.
فصل اول «معلم باید در خط مقدم باشد» به  جایگاه معلم  و نقش او در تربیت پرداخته است.
فصل دوم به ارزش  علم‌آموزی در گذشته، حال و آینده و تأثیری  که بر پیشرفت جامعه دارد.
فصل سوم درباره  جایگاه تعلیم و تربیت و نقش اخلاق، تعهد و دانش در دانش آموزان است و در فصل چهارم لزوم توجه به تهاجم فرهنگی در جامعه معلمان، دانش‌آموزان و آموزش و پرورش بیان می شود.
وظایف و اهداف معلمان، اهمیت خودباوری به دانش‌آموزان، تعهد و تخصص، وجدان کاری، استفاده از تصویر و داستان و شعر در آموزش، اخلاق، تدین و... در فصل پنجم بیان شده است. در فصل ششم به جایگاه، اهداف، وظایف، آسیب‌ها، بحران آموزش و پرورش و ... پرداخته شده است.
این کتاب سه ضمیمه هم دارد؛ در ضمیمه شماره ۱ به جایگاه والای شهید مطهری و در ضمیمه ۲ سند تحول آموزش و پرورش آورده شده است و ضمیمه شماره ۳ برخی نمودار‌های مهم در رابطه با معلمان و آموزش و پرورش آمده است. 

منبع:رسا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

برچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7