کد خبر: 20214| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۲:۲۰:۰ | تعداد بازدید: ۶۵۹

بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) فراخوان همکاری موسسات علمی و پژوهشی و مراکز پژوهشی شرکت­‌های معتبر کشورهای اسلامی در برنامه حمایت بورسیه دانشمندان جوان را منتشر کرد.
 مطابق فراخوان منتشرشده بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص)، موسسات یادشده فرصت دارند برای میزبانی افرادی که در برنامه بورسیه دانشمندان جوان شرکت کرده ­اند، اقدام کنند.
مراکز میزبان می­ توانند با فراهم آوردن بورسیه تحقیقاتی، امکانات پژوهشی، آزمایشگاه­ های تخصصی، کتابخانه و امکاناتی از این دست از دانشجویان جوان و با استعداد، فن‌آوران و اساتید دانشگاه زیر ۴۵ سال و متقاضی بورسیه کوتاه مدت حمایت کنند.
طبق این فراخوان، مراکز میزبان باید پرسشنامه­ ای با مضمون حوزه ­های پژوهشی اولویت­‌دار، ظرفیت‌­ها و علایق مراکز میزبان و سطح همکاری با بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) را تکمیل کنند.
این برنامه با همکاری کمیته دائمی همکاری‌­های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (COMSTECH) اجرا می­ شود. طی این همکاری، کامستک از بخشی از هزینه ­های بورسیه دانشمندان جوان حمایت می ­کند.
برنامه بورسیه دانشمندان، برنامه­ ای برای حمایت از دانشجویان جوان، فن‌آوران و مدرسان دانشگاهی متقاضی بورسیه کوتاه ­مدت است. تعمیق و نهادینه کردن ارتباطات، همکاری ­های علمی و تبادل دانش بین­ المللی میان پژوهشگران جهان اسلام و مراکز معتبر علمی و فناوری و مراکز تحقیقاتی شرکت‌­های معتبر، توسعه دستاوردهای علمی، ارتقای کیفیت مطالعات پژوهشگران و گسترش مرز دانش و کمک به حل چالش ­های مهم علمی و فناوری جهان اسلام از طریق دستاوردهای حاصل از همکاری بین ­المللی، برخی از مهم­ترین اهداف این برنامه هستند.

منبع:ایرنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7