کد خبر: 17546| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۵ تیر سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۱:۵۰:۰ | تعداد بازدید: ۱۱۳۳

جلسه مدیران کل امور اجتماعی و فرهنگی 11 استان با دکتر محمود حاجیلویی معاونت خط مشی گذاری و اجرائی سازی ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ابتدای جلسه دکتر حاجیلویی ضمن اشاره به تاریخچه شکل‌گیری و تصویب سند مهندسی فرهنگی کشور، به چیستی برش استانی، سازوکار برش استانی، و نقش مدیران فرهنگی اجتماعی استان‌ها در پیشبرد نقشه اشاره کرد و برش استانی نقشه را  امتداد عملیاتی اقدامات ملی دانست.
وی واسپاری سند نقشه فرهنگی کشور  به استان‌ها را در امتداد پیچیدگی‌ها و هم چنین تفاوت بین استان‌ها در طرح ریزی و برنامه ریزی  و در حل مشکلات هر استان موثر دانست.
در ادامه دکتر محمد رضا باقری، مسئول اجرایی سازی سند نقشه مهندسی فرهنگی در استان‌ها، ضمن تشریح آیین‌نامه برش استانی نقشه با هدف ساده سازی و تفهیم فرایند تدوین برش به  بیان نمونه‌ای از فرایند تبدیل یک مسأله فرهنگی مانند تعلیم و تربیت کودکان تا انتخاب اقدامات ملی نقشه، هدف گذاری آن و سپس تعیین اقدامات استانی و طرح و برنامه‌های دستگاه‌های استانی پرداخت.
وی در ادامه به سوالات مدیران کل فرهنگی اجتماعی استان‌های لرستان، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان و گلستان پاسخ داد و در کنار هم قرار گرفتن امور اجتماعی و فرهنگی را در کارگروه مذکور فرصت مغتنمی برای پیشبرد و حل مسائل فرهنگی منتخب استان دانست و گفت: بسیاری از مسائل فرهنگی راهکارهای اجتماعی دارند و بالعکس.
در پایان جلسه دکتر حاجیلویی با اشاره به نحوه تعیین اعتبار که بر عهده شورای برنامه‌ریزی استان است و نحوه کار کمیته‌ها که با ریاست دبیران کارگروه همراه است، با معرفی نمایندگان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در هر یک از استان ها، به اهمیت نقش تسهیل‌گری هریک از نمایندگان در پیشبرد آئین نامه برش استانی تاکید کرد.
 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7