کد خبر: 18382| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۳ مهر سال ۱۴۰۰ | ساعت ۹:۳۰:۰ | تعداد بازدید: ۹۳۱

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور به استان‌ها ابلاغ شده شد و هر استان باید پنج مسئله مهم و اساسی حوزه فرهنگ را احصا و به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کند که در جلسه آتی شورای فرهنگ عمومی مطرح خواهد شد.
محمدربیع احمد‌خانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، ۱ مهرماه در بازدید از دفتر ایکنا شعبه زنجان اظهار کرد: خبرنگاران در عرصه‌های مختلف رسالت سنگینی برعهده دارند و در شرایط شیوع کرونا نیز در کنار مسئولان و مدافعان سلامت پای کار بودند و در آگاهی‌بخشی به مردم نقش‌آفرینی کردند.
وی با تأکید بر اینکه فرهنگ زیربنای توسعه جوامع است، بیان کرد: خبرنگاران باید به موضوع فرهنگ و هنر توجه ویژه‌ای داشته باشند. همچنین کتاب دایره‌المعارف استان با موضوعات مختلف مثل جغرافیا، طبعیت، تاریخ، مشاهیر، فرهنگ، آداب و رسوم، پوشش و سایر موارد در دست تدوین است که این کار باید با تحقیق و پژوهش دقیق انجام ‌شود و کاری زمان‌بر است.
این مسئول با قدردانی از ایکنا برای فعالیت تخصصی در حوزه‌های قرآنی، حمایت از قشر خبرنگار را مهم خواند و افزود: بیمه یکی از چالش‌های مهم خبرنگاران است و این موضوع در خبرگزاری‌ها برجسته‌تر است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکلی برای بیمه خبرنگاران ندارد، بلکه باید شعب مرکزی خبرگزاری‌ها ساز و کارهای مربوطه را انجام دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به برگزاری ششمین جشنواره استانی قرآنی، فرهنگی و هنری رمضان اشاره کرد و گفت: در همین راستا حدود ۲۰۰ عنوان برنامه در قالب این جشنواره به اجرا گذاشته شد که شامل محافل انس با قرآن کریم، تقدیر از چهره‌های برتر قرآنی استان، اجرای سرود و تواشیح، برگزاری مسابقه علمی و تخصصی، برگزاری جلسات تفسیر و تدبر در قرآن کریم و نهج‌البلاغه، برگزاری شب‌های شعر رمضان، کارگاه‌های مجازی عفاف و حجاب، جشنواره بهار قرآن و مسابقه به وقت عاشقی بود.
این مسئول با اشاره به اینکه عملیاتی کردن برش استانی مهندسی فرهنگی کشور از برنامه‌های مهم این وزارتخانه است، تصریح کرد: برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در فروردین‌ماه امسال به استان‌ها ابلاغ و قرار بر این شد که هر استان پنج مسئله مهم و اساسی حوزه فرهنگ را احصا کرده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کند. با فعال بودن اعضای کمیته شورای فرهنگ عمومی، پنج مسئله احصا و در جلسه آتی شورای فرهنگ عمومی مطرح خواهد شد که امیدواریم مصوب شده و مرحله عملیات اجرایی خود را طی کند.
احمدخانی به چهارمین جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی و نیز ششمین جشنواره ملی شکوه شکیبایی به عنوان دو برنامه‌ مهم حوزه فرهنگی استان اشاره کرد و افزود: همچنین نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر ترک‌زبانان کشور، از دیگر برنامه‌هایی است که امیدواریم بتوانیم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی آن را برگزار کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان یادآور شد: همچنین دومین جشنواره تخصصی منطقه‌ای عفاف و حجاب با عنوان «یاشماق» و نیز پنجمین جشنواره استانی نمایش و موسیقی کودک و نوجوان در صورت فراهم بودن شرایط، حتماً باید  به صورت حضوری برگزار شود.

منبع:ایکنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7