کد خبر: 17583| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۸ تیر سال ۱۴۰۰ | ساعت ۸:۳۰:۰ | تعداد بازدید: ۱۰۲۹

نخستین نشست کارگروه فرهنگ، هنر و رسانه، برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
«محمد علی پیرسبزی» امروز (۷ تیر ماه) در این نشست ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هفت تیر و شهید آیت الله دکتر بهشتی و یارانش، اظهار کرد: هدف از این نشست بررسی آیین نامه تدوین و اجرای برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور بررسی مسائل حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در سطح استان است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌هایی که در حوزه فرهنگ نقش دارند با توجه به مشکلات و مسائل فرهنگی که در استان در اولویت هستند بررسی می‌کنند که این اولویت‌ها بر اساس پژوهش و کارشناسی‌ها انجام می پذیرد و هر دستگاه می‌تواند از اشخاص حقیقی و حقوقی در بستر مسائل فرهنگی همکاری کنند.
 
وی در ادامه، خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برخی از مشکلات و مسائل فرهنگی استان از جمله حاشیه نشینی در اطراف شهرهای استان، گستردگی نزاع های دست جمعی، عدم توجه به زیرساخت های فرهنگی و هنری در سطح استان، بی توجهی به مطالعه و عدم آشنایی با نحوه استفاده از فضای مجازی را مورد واکاوی و بررسی قرار داده است .
 
پیرسبزی در ادامه همچنین با اشاره به بررسی برش استانی نقشه مهندسی کشور، یادآور شد: همه ساز و کارهای اجرایی این طرح در قالب آئین نامه ابلاغی شورای عالی انقلاب فرهنگی و ماموریت و وظایف کمیته‌های پنج گانه تخصصی مشخص شده است.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با بررسی دیدگاه‌های نخبگان و صاحب‌ نظران فرهنگی و اجتماعی استان از جریان‌های گوناگون اندیشه‌ای، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و با ارائه راهبردهای لازم این نقشه تدوین خواهد شد.
 
گفتنی است در پایان این نشست دیگر اعضای کارگروه فرهنگ، هنر و رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد به ارائه پیشنهادات خود پرداختند.

منبع:شبستان

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7