کد خبر: 15483| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱۷ آذر سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۳:۱۸:۰ | تعداد بازدید: ۲۲۱۱

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه انسان باید حدود الهی را حفظ کند گفت: تقوا و حیا از جمله برجسته ترین ارزش ها است.
 آیت الله علی اکبر رشاد، امروز پیش از آغاز درس خارج که به صورت مجازی در مدرسه علمیه امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار داشت: امام علی (ع) در کتاب شریف نهج البلاغه در خصوص تنظیم رابطه انسان با خالق می فرمایند: نسبت و رابطه خود را با خداوند متعال بر اساس تقوا و حیا تنظیم کنید؛ تقوا و حیا به عنوان ارزش شناخته می شود که دیگر ارزش ها را نیز در بر می گیرد.
تولیت مدرسه علمیه امام رضا (ع) ادامه داد: انسان همواره باید تقوا پیشه کرده و حدود الهی را حفظ کند و تلاش داشته باشد مرز و حدود الهی را نقض نکند.
رییس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه استان تهران با بیان اینکه انسان همواره باید حدی از تقوای الهی را نگاه دارد هرچند کم باشد، عنوان کرد: آدمی همیشه باید پرده ای را بین خود و خدای متعال قرار دهد و پرده دری نکند ولو این پرده نازک باشد؛ بعضی انسان ها با وقاحت، ناسپاسی و طغیان تمام و کفران کامل ذره ای جانب خداوند متعال را نگاه نمی دارند که تقوا پیشه کنند.
آیت الله رشاد با اشاره به اینکه انسان سراسر نیاز است، گفت: امام علی (ع) می فرمایند: طغیانگر نیز باید مقداری حریم الهی را نگاه دارد چرا که همه وجود آدمی نیاز است؛ انسان هنگام گناه خوب است مقداری خجالت بکشد و از خداوند متعال شرم داشته باشد.
وی ادامه داد: حضرت می فرمایند کسی نمی گوید حداکثر تقوا از همه بر می آید، تقوای حداکثری از آن اولیای الهی و حد اعلای آن متعلق به پیامبراکرم (ص) است؛ وجود، گفتار و رفتار اولیای الهی تجسم و تجلی تقوای الهی است.
رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: انسان در یوم الحسرت قادر نخواهد بود حدود نقض شده را رفع و برظرف کند. آدمی روزی با پرونده اعمال و رفتارش نزد خداوند خواهد ایستاد و کسی که حریم الهی را حفظ نکرده شرمسار خواهد بود.

منبع:مهر

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7