وزیر آموزش و پرورش از تصویب نسخه ترمیمی سند تحول بنیادین با اصلاحات شورای راهبری سند تحول خبر داد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: طرحی تحت عنوان «مدرسه مطلوب سند تحول بنیادین» را در دستور کار داریم که آییننامه اجرایی آن در ۱۰ درصد مدارس دولتی و در ۵۰ درصد مدارس خاص و ویژه و غیردولتی به صورت پایلوت اجرا میشود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرایی سازی ساحتهای ششگانه سند تحول با جدیّت و اولویت در آموزش و پرورش انجام خواهد شد.
دکتر محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش»که در جلسه 900 مورخ 1403/03/08 شوراي عالي انقلاب فرهنگي و براساس مصوبه جلسه 475 مورخ 1403/02/18 شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی بهتصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین باید به کف مدرسه برود، گفت باید کار فرهنگی انجام شود، انشاالله زنگ نماز را جدی خواهیم گرفت؛ باید به مسئله تربیت و پرورش در مدارس توجه شود تا این امر نیز در مدارس محقق شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با یادآوری تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرای سند تحول بنیادین، از راهاندازی قرارگاه درون سازمانی و برونسازمانی این سند در استان فارس خبر داد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: تنها با پیوست فرهنگی به نظام تعلیم و تربیت میتوان به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دست یافت.
آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر سه شنبه در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت سیزدهم و با ترکیب اعضای جدید این شورا، از زحمات همه اعضای پیشین شورا که برای علم و فرهنگ کشور تلاش و دلسوزی کردند، قدردانی کرد.
وزیر آموزش و پرورش در برنامه "مدرسه ایران" شبکه چهار سیما با اشاره به اینکه شبکه شاد بزرگترین اپلیکیشن داخلی ایران با بیشترین کاربر است، اظهار کرد: انتقال از دانش محوری به مهارت محوری اصلیترین موضوع سند تحول است.
وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک مدیران کل آموزش و پرورش و معاونان سوادآموزی استانها؛ با تاکید بر اینکه سواد آموزی یک نیاز اجتماعی است از مدیران سازمان نهضت سواد آموزی خواست تا پس از ۴۱ سال از تاسیس این سازمان، با مرور تجربیات ارزنده این نهاد و تحولاتی که در میزان با سوادی انجام شده و پاسخگویی به نیازهای جدید ماموریتهای سازمان را بررسی و در صورت لزوم در آن بازنگری کنند.
وزیر آموزشوپرورش در آیین بازگشایی دانشگاه شهید رجایی بابیان اینکه اختلال آموزشی، پایههای اجتماعی را سست میکند و به مهارتهای اجتماعی آسیب میزند، اظهار کرد: دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان اهداف متفاوتی با سایر دانشگاهها دارند و باید در پی تربیتمعلم باشند.
نشست رئیس مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی فرهنگیان کشور به منظور رفع مشکلات حوزه آموزش و پرورش و ارتقای وضعیت فرهنگیان برگزار شد.
تهران، خیابان طالقانی، شماره 436
کدپستی: 1591814313(+9821) 66976601 - 7
info@sccr.ir www.sccr.ir