کد خبر: 7423| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱۹ آذر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۲:۹:۰ | تعداد بازدید: ۲۴۴۵

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بهترین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت از تولید آنها در بازار است و ورود کالاهای مشابه را اگر کمبود هم داشته باشیم باید متوقف یا محدود کنیم تا شرکت‌ها بتوانند سر پا بایستند و محصولات را به بازار ارائه کنند، البته باید تسهیلاتی برای صادرات محصولات آنها پیش‌بینی کرد.
منصور غلامی در ادامه جلسه علنی امروز- سه شنبه- مجلس شورای اسلامی با اشاره به صدور مجوز پارک‌های علم و فناوری از مجلس برای حمایت از این شرکت‌ها گفت: این حمایت فضای امید را در میان تحصیلکردگان و دانش‌آموختگان علمی فراهم کرد؛ از سال‌های گذشته در حوزه دانش‌بنیان در وزارت علوم و تحقیقات و حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری زمینه و مسیر را فراهم کردیم، هر چند حمایت‌ها کافی نبود اما با تلاش همکاران در مراکز دانشگاهی و رشد این موضوع به خوبی پیش رفت و پارک‌های علم و فناوری جایگاه جدیدی بود که بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان را حمایت کرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: پارک‌ها با استقرار در همه استان‌ها و به تعداد بیش از یک پارک در استان از شرکت‌ها حمایت کردند البته نیاز به حمایت‌هایی در زمینه معافیت‌های مالیاتی داریم و مجلس و دولت باید به این موضوع توجه داشته باشد.
 غلامی با بیان اینکه توجه دستگاه‌های اجرایی به پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان ضروری است، گفت: بهترین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت از تولید آنها در بازار است و باید ورود کالاهای مشابه را اگر کمبود هم داشته باشیم، متوقف یا محدود کرد تا شرکت‌ها بتوانند سر پا بایستند و محصولات خود را به بازار ارائه کنند، البته باید تسهیلاتی را برای صادرات محصولات آنها پیش‌بینی کرد.
وی ادامه داد: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان در شرایط فعلی مورد حمایت قرار گرفته و در قبال خطرات ایجاد شده در مسیر کار و فعالیت آنها حفاظت شوند، در آینده اقتصاد و استقلال کشور، تولید ثروت و اشتغال برای جوانان را تضمین خواهند کرد.
وزیر علوم با تاکید بر لزوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در لایحه بودجه گفت:‌  البته حوزه معاونت علمی و فناوری حمایت‌های مناسبی را مد نظر قرار می‌دهد و وزارت علوم هم در این راستا گام برمی‌دارد.  انتظار داریم در بخش حمایت از تولید و بازاریابی این شرکت‌ها هم توجه ویژه داشته باشیم.

منبع:ایرنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7