رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی تاکید کرد تربیت فرآیندی دوسویه برای تکوین و تعالی هویت است و باید اهداف متعالی سند تحول بنیادین در لایههای زیرین تعلیم و تربیت لحاظ شود.
علی ذوعلم در نشست صمیمی پژوهشگران و فرهنگیان استان ایلام گفت: «تربیت فرآیندی است دوسویه برای تکوین و تعالی هویت و هدف آن رسیدن دانشآموزان به یک هویت مطلوب است و در همین زمینه باید اهداف متعالی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در لایههای زیرین تعلیم و تربیت لحاظ شود.»
او بر اهمیت مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: «در تعلیم و تربیت واقعی و اثرگذار شناخت وضع موجود و محدودیتها و نیازها و شناخت مبانی نظری ضروری است.»
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: «پژوهشهای انجام شده باید مرتبط با مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد و پژوهشگران باید مبانی نظری و فلسفی سند تحول بنیادین را در پژوهشهای خود به صورت عمیق بررسی کنند و متناسب با توان خود در عرصه تعلیم و تربیت به کار بگیرند.»
ذوعلم ادامه داد: «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اندیشه تربیتی است که باید روی آن تفکر و تأمل شود و باید در مراکز تربیت معلم و دانشگاههای فرهنگیان به صورت عمیق بررسی شود.»
منبع:روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت آموزشوپرورش