حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم گفت: بیانیه گام دوم به جوانان ارائه شده تا بتوانند با تعالی و پیشرفت مسیر انقلاب، راه را برای شکلگیری تمدن نوین اسلامی باز کنند.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ضمن اشاره به نگاه امام خمینی(ره) به فقه و جامعه تصریح کرد: یک برداشت این است که گویا حضرت امام به دانش فقه صرفا مصلحتاندیشانه نگاه میکردند و به موازین و چارچوب اصلی اجتهاد چندان پایبند نبودند. این نگاه کاملا نادرست است به خاطر اینکه امام صریحا و عمیقا به موازین فقهی ملتزم بودند.
رییس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب را حکیمانه، همدلانه، امیدآفرین و هوشمندانه خواند و افزود: ظرفیت به فعلیت رساندن در ملت ایران وجود دارد تا سال ۱۳۹۹ سال جهش در تمام ابعاد شود.
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بر تقویت شورای راهبری طرح بوم تاکید کرد و گفت: این شورا هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده اما انتظار داریم دبیرخانه این طرح در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کاملاً تقویت شده و فراتر برود.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی تاکید کرد تربیت فرآیندی دوسویه برای تکوین و تعالی هویت است و باید اهداف متعالی سند تحول بنیادین در لایههای زیرین تعلیم و تربیت لحاظ شود.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران را جز کشورهای دارای نقشه راه مبنایی و نظری مدون دانست.
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نسبت به صورت نگرفتن اقدام عملی و جدی علی رغم گذشت 3 سال از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ورود مضامین مهم اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی نقد وارد کرد.
تهران، خیابان طالقانی، شماره 436
کدپستی: 1591814313(+9821) 66976601 - 7
info@sccr.ir www.sccr.ir