کد خبر: 6818| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲۴ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۳:۲:۰ | تعداد بازدید: ۶۱۸۷

رئیس ستاد اقامه نماز کشور نهضت ملی حفظ جز 30 قرآن کریم در آموزش و پرورش را اقدام پسندیده‌ای دانست اما تاکید کرد این کار نباید همراه با اجبار و اکراه برای دانش‌آموزان باشد.
حجت‌الاسلام محسن قرائتی راز ماندگاری جلسات درس‌هایی از قرآن در ذهن مردم در این 40 سال را خواست خدا دانست و گفت: «من در زمینه‌های علمی هیچ امتیازی ندارم و یک طلبه معمولی هستم و خدا خواست که در گروه‌های سیاسی و اقتصادی حضور نداشتم. زیرا مسائلی که ممکن است در آن شائبه باشد و در کارها گره ایجاد کند ورود به مسائل سیاسی و اقتصادی است.»
او افزود: «امام رضا(ع) می فرمایند اگر مردم شیرینی دین و کلام ما را بچشند دنبال ما حرکت می‌کنند حال اگر امروز کسانی پیدا می‌شوند که ایمان ندارند به دلیل آن است که مزه دین را به او نچشانده‌ایم و شاید مقصر هم امثال ما باشیم که نتوانستیم مزه اسلام را بچشیم آن را به مردم بچشانیم.»
رئیس ستاد اقامه نماز کشور در مورد نهضت ملی حفظ جز 30 قرآن کریم در آموزش و پرورش گفت: «اگر اجبار و اکراهی در این کار نباشد اقدام پسندیده است. باید برای اینکه به دانش‌آموزان فشار نیاید برای حفظ قرآن ابتدا از سوره‌ها و آیه‌های کوچک شروع کنیم و این حفظ برای دانش‌آموز باید همراه با قصه باشد تا این کار به نظر کودک شیرین جلوه کند و همین امر به این نهضت حفظ قرآن در کشور کمک می‌کند.»
منبع: روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7