کد خبر: 14797| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱۵ مهر سال ۱۳۹۹ | ساعت ۸:۱۳:۰ | تعداد بازدید: ۲۷۸۰

رئیس ستاد تفسیر کشور با بیان این که برای مهجوریت زدایی باید کاری کرد تا قرآن تبدیل به درس اصلی در حوزه شود، گفت: باید طوری برنامه ریزی کرد که طلبه قبل از دروس حوزوی مانند اصول فقه، با قرآن آشنا و مهارت لازم در بهره برداری از آن را بیاموزد.
استاد قرائتی ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه تفسیر که به همت معاونت تهذیب حوزه های علمیه و به صورت مجازی در سالن مرحوم آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه در قم برگزار شد، بر توجه بیشتر به قرآن تأکید کرد و گفت: یکی از فعالیت های که مدیریت حوزه می تواند انجام دهد، کاری کند که قرآن از مهجوریت بیرون بیاید و این امر هم ممکن است.
رئیس ستاد تفسیر کشور با بیان این برای مهجوریت زدایی باید کاری کرد تا قرآن تبدیل به درس اصلی در حوزه شود، افزود: باید طوری برنامه ریزی کرد که طلبه قبل از دروس حوزوی مانند اصول فقه، با قرآن آشنا و مهارت لازم در بهره برداری از آن را بیاموزد.
وی بیان داشت: از دیگر فعالیت هایی که برای مهجوریت زدایی قرآن می توان انجام داد برگزاری مسابقات قرآن، مهارت افزایی در مورد قرآن است.
این مفسر قرآن بیان داشت: هر چقدر برای نشر قرآن در جامعه تلاش کنیم، به نفع انقلاب و کشور خواهد بود، چرا که عمده مشکلات جامعه در بی توجهی به این معجزه الهی است.
در پایان از ۱۱۴ نفر برگزیده مسابقات تفسیری قرآن ویژه طلاب و خانواده آنها  تجلیل به عمل آمد.

منبع:خبرگزاری حوزه

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7