کد خبر: 6679| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱۵ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۲۴:۰ | تعداد بازدید: ۴۹۲۹

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ایران جزء کشورهای نخست منطقه در حوزه پیشرفت فناوری‌های جدید است و از نظر اکوسیستم دانش‌بنیانی نیز در منطقه سرآمد هستیم.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه در حال حاضر ایران جزء کشورهای قوی در حوزه فناوری‌های برتر است، گفت: در حوزه‌هایی مانند نانوفناوری، زیست فناوری و هوافضا ایران جایگاه خوبی در میان کشورهای برتر دنیا دارد.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای حمایت از محققان حوزه‌های فناوری‌های جدید و برتر گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، محققان ما طرح‌هایی ارائه داده‌اند که در حوزه فناوری‌های جدید به قدرت رسیده‌ایم.
ستاری به اقتدار ایران در حوزه فناوری‌های دارویی اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 98 درصد از داروی مورد نیاز کشور را در داخل تولید می‌کنیم و رتبه نخست فناوری‌های برتر و بخصوص نانوفناوری در منطقه را داریم.
* ایران برترین اکوسیستم دانش‌بنیانی منطقه
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در حال حاضر از مرز 4 هزار  500 شرکت در کشور نیز فراتر رفته و از این نظر برترین اکوسیستم دانش‌بنیان در منطقه را داریم.
منبع: فارس
 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7