کد خبر: 4843| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲ مرداد سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۱:۲۴:۰ | تعداد بازدید: ۷۰۵۱

معاون علم و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اعلام رتبه ایران در شاخص جهانی نوآوری (GII) در شب گذشته گفت: ما امسال نیز چهار رتبه در شاخص جهانی نسبت به سال گذشته بهبود داشتیم، ابتدای دولت یازدهم، رتبه ایران در نوآوری ۱۲۰ بوده، الان این رتبه به ۶۱ کاهش پیدا کرده است.
 دکتر سورنا ستاری درحاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران افزود: سال پنجمی است که ما در زمینه کسب رتبه در شاخص جهانی نوآوری، بهبود رتبه را داریم و این نتیجه کار تمامی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، سیستم اقتصاد کشور، پارک‌های علم و فناوری، مراکز نوآوری، استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاران خطرپذیر است.
وی بیان کرد: این روند به امید خدا در آینده نیز ادامه پیدا می کندو با وجود اینکه ما در سال گذشته مشکلات اقتصادی زیادی داشتیم اما اینکه شاخص اقتصاد دانش‌بنیان‌مان در مقیاس جهانی دارد کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند این خبر خوبی است چرا که در جهتی می‌رود که شایستگی کشور است.
در چند سال اخیر دانشگاه کرنل و مؤسسه واپیو، مؤسسه اینسید به طور سالیانه حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ کشور را از نظر شاخص‌های نوآوری رتبه‌بندی می‌کنند. منبع گردآوری داده‌ها و اطاعات عموماً بانک جهان، مجمع جهانی اقتصاد، ویکی پدیا، گزارش‌های یونسکو و گزارش اقتصاد خالق کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد است که طی آن ۸۱ مولفه در ۷ گروه یا بخش اصلی ارزیابی می‌شود.
 این ۷ بخش اصلی شامل چهارچوب نهادی، سرمایه انسانی و پژوهش، زیرساخت، پیچیدگی بازار، پیچیدگی کسب و کار، خروجی‌های دانشی و فناورانه و خروجی‌های خلاق است.
شاخص جهانی نوآوری «برای پایش و ارزیابی نوآوری و خروجی‌های خلاق کشورها طراحی شده است.
منبع: ایرنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7