کد خبر: 4496| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۵ تیر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۱۳:۰ | تعداد بازدید: ۶۲۲۲

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با آمیتاوا باندوپادهی مدیرکل مرکز علم و فناوری جنبش عدم تعهد دیدار کرد.
آمیتاوا باندوپادهی مدیرکل مرکز علم و فناوری جنبش عدم تعهد در دیدار با سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، درباره فعالیت این مرکز، گفت: تاسیس مرکز علم و فناوری NAM در هفتمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در دهلی نو در سال 1985 به تصویب اعضا رسید و در نهایت، سال 1989 در شهر دهلی نو آغاز به کار کرد.
وی افزود: هم اکنون این مرکز با عضویت 47 کشور عضو جنبش تعهد فعالیت می کند و از مهمترین اهداف آن ارتقای همکاری‏های مشترک علمی و فناوری کشورهای عضو است.
به گفته مدیرکل مرکز علم و فناوری جنبش عدم تعهد، تاکنون برنامه های مشترکی بین این مرکز با ایران اجرایی شده است. 
باندوپادهی، ضمن تمجید از جهش جایگاه ایران در حوزه علم و فناوری در جهان، مدل توسعه فناوری‏های پیشرفته در ایران را مدلی مطلوب و قابل تامل دانست و خواستار به اشتراک گذاشتن تجربیات علمی و فناوری ایران با دیگر کشورهای عضو جنبش عدم تعهد شد. 
گسترش زیست‌بوم نوآوری ابزار پیشبرد اقتصاد دانش‌بنیان
ستاری نیز در این دیدار، با تاکید بر نقش مهم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تحقق اقتصاد دانش بنیان، گفت: گسترش زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور ابزار پیشبرد اقتصاد دانش بنیان است.
وی ضمن تایید درخواست مدیرکل مرکز علم و فناوری جنبش عدم تعهد، برگزاری دوره‏های آموزشی و کارگاه‏های مشترک در حوزه فناوری‏های پیشرفته برای به اشتراک‏گذاری تجربیات دانشمندان ایرانی در کشورهای در حال توسعه را اقدامی عملی و مثبت ارزیابی کرد.
موضوع نانوفناوری و دیپلماسی علم و فناوری نخستین بار توسط ایران به کشورهای عضو مرکز معرفی شد و در هر دو حوزه، ایران میزبان دو رویداد بین المللی در سال های گذشته بوده است. 
منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7