کد خبر: 5228| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۵ شهریور سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۲:۳۵:۰ | تعداد بازدید: ۶۳۴۴

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز دیگر کشور با خام فروشی اداره نمی‌شود، گفت: برای رسیدن به توسعه باید از نیروی انسانی حمایت شود.
دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم آئین افتتاح اولین مرکز نوآوری بانوان (مانا) اظهار کرد: سال گذشته مرکز رشد دانشگاه علم و صنعت ایران افتتاح شد و تا پایان امسال نیز علاوه بر افتتاح پروژه‌ای که امروز انجام می‌شود دو طرح دیگر نیز افتتاح خواهد شد. 
دکتر ستاری ادامه داد: امروز همه دنیا به سمت سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی حرکت می‌کنند و ما نیز باید در این بخش عملکرد و توانایی خود را نشان دهیم، در واقع ما باید فراموش کنیم که می‌توانیم نفت بفروشیم.  ما دیگر نباید به خام فروشی فکر کنیم، زیرا دیگر خام فروشی ارزش افزوده‌ای ندارد و هیچ کشوری با این کار اداره نمی‌شود. 
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بنا بر آمار جهانی،  ایران رتبه‌های دوم و سوم را در بحث نیروی انسانی و علم و فناوری دارد، گفت: کمتر کشوری در جهان وجود دارد که بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون جوان تحصیلکرده و آماده کار داشته باشد و اگر می‌خواهیم که جوانان در کشور بمانند باید بر روی آن‌ها سرمایه گذاری کنیم و با همین هدف هم معاونت علمی بر روی دانشگاه‌های برتر سرمایه گذاری کرده است، البته از سایر استان‌ها نیز غافل نبوده ایم.  
وی اظهار داشت: رسیدن به این اهداف نیاز به یک همدلی دارد و برای اینکه از جوانان در این اکوسیستم حمایت شود، لازم است تا همه بخش‌های دولتی و خصوصی به این حوزه وارد شوند و در حمایت از نیروی انسانی گام‌های موثری بردارند. 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: من معتقدم باید برای رسیدن به توسعه زایشی از بوم دانشگاه شکل بگیرد و همین امر موجب تحول عظیم در هر کشوری خواهد شد در واقع دانشگاهی که نتواند مشکلات محدوده خود را حل کند قطعا نمی‌تواند مشکلات جامعه را نیز حل نماید. 
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: دانشگاه جزئی از بوم اقتصاد و فرهنگ یک جامعه است و باید به صورت بومی از داخل دانشگاه به خارج از محیط خود هدایت شود تا بتواند ارزش افزوده لازم را داشته باشد و مشکلی از جامعه را رفع کند.  قطعا بین دانشجویی که به دنبال اپلای گرفتن و استخدام دولتی است با آن دانشجویی که می‌خواهد کارآفرینی و خلاقیت داشته باشد، تفاوت بسیاری وجود دارد و رسیدن به این تفکر نیازمند یک فرهنگ عمومی است و این فرهنگ از خانواده و دانشگاه شکل می‌گیرد. 
وی ادامه داد: خوشبختانه امروز شاهد رشد خوب دانشگاه‌ها هستیم و شرایطی ایجاد شده که یک جوان پس از فارغ التحصیلی به شهر و روستای خود باز می‌گردد و این یعنی فرهنگ عمومی بین همه بخش‌ها ایجاد شده، اما تا زمانی که ما برای کارآفرینی نگاه مان به جیب و سرمایه جوان باشد به نتیجه مطلوب دست نخواهیم یافت. 
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم دانشگاه محور بخش‌های مختلفی همچون فرهنگ، اقتصاد، کارآفرینی و نوآوری باشد و در نتیجه برای رسیدن به همه این محور‌ها باید دیوار‌ها برداشته شده و ارتباطات بهتری با صنعت و سایر بخش‌ها برقرار شود.
منبع: خبرگزاری دانشجو

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7