کد خبر: 27432| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲۹ اردیبهشت سال ۱۴۰۴ | ساعت ۱۲:۳۸:۰

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: هوش مصنوعی نه فقط به عنوان فناوری و ابزار بلکه باید به عنوان بخشی از یک برنامه درسی نیز مطرح باشد.
دکتر محمود امانی طهرانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش صبح دوشنبه ٢٩ اردیبهشت ماه در نشست خبرى هوش مصنوعى و توسعه علوم و فناورى هاى نوین در آموزش و پرورش، اظهار داشت: موضوع هوش مصنوعی در وزارت آموزش و پرورش از باب امنیت در حال حاضر مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از یک فناوری نوین موجب مى شود هم معلمین، هم دانش‌آموزان و هم خانواده‌ها از آن بهره‌مند شوند تا آموزش جذاب‌تر، مؤثرتر، گویاتر و به‌روزتری را دریافت کنند. یعنی اثر به‌کارگیری فناوری‌های جدید بر یادگیری، موضوعی است که نباید به‌سادگی از کنار آن عبور کرد.
او ادامه داد: اما هوش مصنوعی نه فقط به عنوان بخشی از فناوری و ابزار بلکه به عنوان بخشی از یک برنامه درسی نیز باید مطرح باشد. یعنی ما اگر قصد داریم که شکاف فناوری بین ایران و جهان اتفاق نیفتد، باید در باشگاه کشورهای صاحب آن قرار بگیریم. این کار نیازمند این است که برای جوانان‌مان، نوجوانان‌مان و افرادی که در این زمینه هوش و استعدادی دارند، زمینه‌ای فراهم کنیم که با این عرصه آشنا شوند و علاقه خود را بیازمایند، استعدادهای آن‌ها آشکار شود و پرورش یابد، تا بتوانند ایفای نقش کنند.
وى تاکید کرد: جوانان ایرانی در عرصه‌های متعدد، هوش و استعداد خود را همیشه آشکار کرده‌اند و در عرصه علوم مربوط به کامپیوتر نیز همواره این پیشتازی در میان جوانان ایران وجود داشته است. ما باید به‌صورت نظام‌مند برای شناسایی و پرورش استعدادهای جوان کشور برنامه‌ای داشته باشیم.
او خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت که فضای حاکم بر این کار، فضای انفرادی یک دستگاه نیست؛ بلکه فضایی است که باید دستگاه‌ها دست به دست هم دهند و به کمک هم بیایند. این موضوع توسط وزیر محترم آموزش و پرورش به شورای عالی آموزش و پرورش سپرده شد تا در این زمینه اقدامی کنیم. در این راستا شورا، یک کارگروه تشکیل داد.خروجى کارگروه «سند هوش مصنوعی» بود.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7