کد خبر: 18653| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۴ آبان سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۰:۵۳:۰ | تعداد بازدید: ۸۱۱

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان این که مفهوم سازی های بنیادی در آموزش، تنها با عمل آزمایشی امکان پذیر است، گفت: فرآیند آموزشی بدون بخش عملی آزمایشات، نمی تواند از کیفیت لازم برخوردار شود.
محمود امانی تهرانی؛ در ارتباط زنده با آیین «افتتاحیه مرحله کشوری سومین دوره مسابقات آزمایشگاهی دبیران علوم تجربی در شیراز» اظهار کرد: با بروز کرونا فعالیت های عملی و آزمایشی دروس مختلف به ویژه علوم تجربی، با وقفه روبرو شد که این مسأله کیفیت یادگیری دروسی که رکن آن بر پایه عمل آزمایشی است را تحت تأثیر قرار داد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: یادگیری بسیاری از مفاهیم پایه ای در دوره متوسطه اول از طریق تئوری و انجام آزمایشات صورت می گیرد که  به دلیل شیوع کرونا و دورماندن از عمل آزمایشی، در بسیاری از موارد یادگیری آزمایشگاهی حاصل نشده است.
امانی تهرانی گفت: با گسترش آموزش مجازی، نوآوری در عرصه های آزمایشی بیش از پیش حس شد و ضروری است؛ تدابیری اندیشیده شود که دانش آموزان بتوانند اعمال آزمایشی را با استفاده از فضای مجازی به بهترین شکل ممکن انجام دهند.
وی افزود: همه معلمان نیازمند به اشتراک گذاری تجربیات تخصصی و شخصی خود هستند تا با استفاده از این تجربیات انتقال مفاهیم آزمایشی به بهترین نحو صورت گیرد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: ضروری است با به روزآمد سازی روش ها و فنون یاددهی-یادگیری، «کیفیت یادگیری» را افزایش دهیم.
امانی تهرانی گفت: هریک از معلمان باید با خلاقیت و خلق ایده و به اشتراک گذاری آن در ساخت روش های جدید آموزشی، سهیم باشند.
شایان ذکر است؛ «مرحله کشوری مسابقات آزمایشگاهی دبیران علوم تجربی» از 3 تا 6 آبان ماه با حضور معلمان منتخب  علوم تجربی سراسر کشور در شیراز برگزار خواهد شد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7