کد خبر: 25745| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۷ شهریور سال ۱۴۰۳ | ساعت ۱۶:۱۳:۰ | تعداد بازدید: ۱۸۵۷

جلسه هیئت اندیشه ورز میز میراث فرهنگی و موزه داری با هدف «بررسی پیش نویس سند ملی میراث فرهنگی» در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این جلسه دکتر میرزمانی، مدیر امور هنر و صنایع خلاق ستاد فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تشریح ساختار و فرایندهای دبیرخانه در فصل  تحولی، بر اهتمام ستاد راهبری و نظارت فرهنگی و اجتماعی بر «تحکیم هویت فرهنگی و تمدنی کشور با تکیه بر میراث فرهنگی» در قالب سند ملی میراث فرهنگی و با همکاری تنگاتنگ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید و عنوان کرد تحکیم هویت از طریق بازگشت به میراث ملموس و ناملموس تمدنی در عرصه‏های اداری، اجتماعی، اقتصادی، علمی و هنری یکی از اصلی‏ترین ابزارهای اجرای نقشه مهندسی فرهنگی و محقق ساختن انقلاب فرهنگی است.
وی ادامه داد: در سندنویسی از دیدگاه تخصصی دستگاه‌ها استفاده می‌کنیم. دستگاه سند تهیه می‌کند ما تکمیل می‌کنیم چراکه وقتی دستگاه سند می‌نویسد، ضمانت اجرایی هم دارد.
مدیر امور هنر و صنایع خلاق ستاد فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: سند مهدویت، سند موسیقی، سند صنایع دستی با این رویکرد نوشته شد. در سند میراث فرهنگی که در حال وقوع است برگشت به میراث تمدنی مورد تاکید است، میراث ملموس و ناملموس متعدد داریم که در دوران مدرن این میراث به فراموشی سپرده شده است.

دکتر داوری مدیر اداره کل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی نیز ضمن تاکید بر ماهیت فرابخشی میراث فرهنگی خاطر نشان کرد میراث فرهنگی تجربه زیسته کشور است و یونسکو راه مقابله با تغییرات اقلیمی و تهدیدات ناشی از آن را بازگشت به میراث ناملموس جوامع می‏داند. در ادامه نمایندگان دستگاههای دولتی به ویژه سازمان امور اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت آموزش و پرورش به تشریح دیدگاههای خود در مورد پیش نویس سند پرداختند.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7