کد خبر: 25743| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۷ شهریور سال ۱۴۰۳ | ساعت ۱۴:۲۶:۰ | تعداد بازدید: ۲۰۳

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از نمایشگاه نوشت افزار ایرانی بازدید کرد.
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در حاشیه نمایشگاه نوشت افزار ایرانی در گفت‌وگویی اظهار کرد: این مجموعه ظرفیت خوبی را برای تولید نوشت افزار ایرانی فراهم کرده است  و تاکنون 10 دوره آن با موفقیت برگزار شده است، حضور دانش بنیان‌ها در این نمایشگاه خیلی مهم است.

وی ادامه داد:‌نوشت افزار را نباید ساده انگاشت چراکه  کاملا مرتبط با فرهنگ است اگر فرهنگ ایرانی اسلامی در نوشت افزار مورد توجه نباشد، ممکن است فرهنگ پست مدرن اثرگذار باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: اقتصاد نوشت افزار بسیار مهم است و بانک مرکزی باید از تولیدکنندگان نوشت افزار حمایت کند تا سرمایه گذاری در تولید نوشت افزار تقویت شود. وزارت صمت نیز لازم است از تولید نوشت افزار ایرانی حمایت کند.

استاد خسروپناه اضافه کرد: ما آمادگی نوشتن سند نوشت افزار ایرانی داریم، اما فعالان باید این سند را با نگاه مسئله‌محوری مدنظر داشته باشند، فناوری سندنگاری در اختیار فعالان قرار می‌دهیم، اگر این سند نوشته شود حتما اعضای شورا نظرشان را بیان می‌کنند.

وی عنوان کرد: صنایع فرهنگی به کاراکتر نیاز دارد،‌ نمادهای جدید در ذهن مخاطب اثرگذار است، در بازدید از نمایشگاه نوشت افزار مشاهده کردم که در برخی از نوشت افزارها تصویر شهید رئیسی و کودک کاپشن صورتی استفاده شده است که جالب بودند. نمادهایی که در انیمیشن ها  استفاده می شود باید در اختیار نوشت‌افزار‌ها قرار داده شود.از نمادهای شاهنامه هم  می‌توان استفاده کنند. فردوسی خرد و حکمت و توحید را رواج داده است و وطن دوستی را ترویج کرده است.همچنین  شخصیت‌های دفاع مقدس و شخصیت‌های مهم و تاثیرگذارایرانی نیز در نوشت‌افزار مورد استفاده قرار گیرد.باید نسل جوان را با نمادهای ایرانی اسلامی پیوند زد.
 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7