کد خبر: 25670| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱۸ شهریور سال ۱۴۰۳ | ساعت ۹:۵۵:۰ | تعداد بازدید: ۴۲۳

امام جماعت مسجد امام رضا(ع) در گفتگویی ویژگی‌های مسجد تراز انقلاب اسلامی را برشمرد.
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام علی فراهانی واشقانی، امام جماعت مسجد امام رضا(ع) در تهران در گفتگویی با اشاره به مسجد تراز انقلاب اسلامی اظهار کرد: مسجد تراز انقلاب اسلامی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای اجتماعی و دینی، نقش بسیار مهمی در جامعه اسلامی ایفا می‌کند. این مساجد باید ویژگی‌ها و شاخصه‌هایی داشته باشند که آن‌ها را از سایر مساجد متمایز کند و بتوانند به عنوان الگوی مناسبی برای سایر جوامع اسلامی عمل کنند.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های مسجد تراز انقلاب اسلامی، نقش محوری آن در اجتماع است. این مساجد باید به عنوان پایگاه‌های اصلی اجتماع و انسجام بخشی استعدادها و توانمندی‌های جامعه عمل کنند و نیازهای توده مردم را در چارچوب ارزش‌های انقلاب اسلامی تأمین کنند.
امام جماعت مسجد امام رضا(ع) بیان کرد: تعامل با جامعه نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این مساجد است. مساجد تراز باید حلقه وصل بین امت و امام مسلمین و کارگزاران باشند و بتوانند ارتباط مؤثری بین مردم و مسئولین برقرار کنند.
حجت الاسلام والمسلمین فراهانی واشقانی با تاکید بر نوآوری و ابتکار عمل در فعالیت‌های مسجد گفت: مساجد باید در عین الهام از روش‌های سنتی و تجربه پیشینیان، به تناسب شرایط زمان دارای ابتکار عمل و اقدام باشند و حتی جلوتر از زمان حرکت کنند.
وی همچنین عنوان کرد: مساجد باید علاوه بر کارکرد عبادی، در زمینه‌های سیاسی، تبلیغی، آموزشی و مبارزاتی نیز فعال باشند و بتوانند به عنوان کانون محوری تحولات اجتماعی عمل کنند.
حجت الاسلام والمسلمین فراهانی واشقانی در ادامه با اشاره به کارکرد امام جماعت در شکوفایی مساجد بیان کرد: امام جماعت به عنوان مدیر مسجد، نقش کلیدی در موفقیت آن ایفا می‌کند. او باید اولین فردی باشد که وارد مسجد می‌شود و آخرین فردی باشد که آن را ترک می‌کند. اگر امام جماعت به طور کامل در خدمت مسجد و اهالی آن باشد، مسجد او می‌تواند ویژگی‌های یک مسجد موفق را داشته باشد.
وی افزود: در طول سال‌ها فعالیت در مسجد امام رضا(ع) هستم تمام تلاشم صرف خدمت‌گذاری به مردم بوده است و از انجام هیچ خدمتی هم ابایی نداشته‌ام، به طوری که در کار‌های ساختمانی مسجد هم دوشادوش کارگران زحمتکش به انجام وظیفه پرداخته‌ام و معتقدم که امام جماعت مسجد باید خود را وقف خدمت به آن کند، تا شاهد حضور هر چه بیشتر مردم در این بیت‌الله باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین واشقانی فراهانی بیان کرد که باز نگه داشتن درب مسجد امام رضا(ع) به صورت شبانه‌روزی، سنت پیامبر اسلام(ص) است. ما با حداقل امکانات و بدون دریافت هیچ کمکی از دستگاه‌های دولتی، این مسجد را شبانه‌روزی باز نگه داشته‌ایم و این چیزی شبیه به یک معجزه است. ما همه این‌ها را مدیون لطف خداوند و همراهی مردم می‌دانیم.
وی افزود: تقریباً هر هفته از نهادهای تبلیغات فرهنگی و حتی دستگاه‌ها و سالمندان و استادان در سایر شهرها با من تماس می‌گیرند تا بتوانند از فضای مسجد امام رضا (ع) برای اسکان استفاده کنند و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم بهترین امکانات را در اختیار آن‌ها قرار دهیم. همچنین ما در چند مناسبت مهم در طول سال، به ویژه ایام فاطمیه، محرم، صفر و ماه مبارک رمضان، میزبان مبلغان دینی از شهرهای مختلف هستیم.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7