کد خبر: 25361| تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، ۷ تیر سال ۱۴۰۳ | ساعت ۲۰:۱:۰ | تعداد بازدید: ۲۲۰۶

دکتر جمیله علم‌الهدی، همسر شهید جمهور، با تأکید بر اینکه یکی از سنت‌های بسیار عالی و عارفانه چله‌نشینی است، اما در این چله اشک، ما به اراده خود چله‌نشینی نکردیم، گفت: این مشیت پروردگار به امضای حضرت صاحب الامر(عج) بود. در این چله اشک، صورت‌های تازه‌ای از جمهوری اسلامی ایران بروز و ظهور کرد.
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر جمیله علم‌الهدی، همسر شهید جمهور، در مراسم اربعین شهدای خدمت امروز، هفتم تیرماه در مصلای امام خمینی(ره) تهران طی سخنانی  گفت: در این چهل روزی که گذشت، ملت قهرمان ایران، گروه‌های مختلف مردم، علما، بزرگان، خانواده‌های بزرگان و خانواده‌های شهیدان، بانوان مکرمه ایران، مردم قهرمان کشورهای مسلمان و مردم کشورهای دوردست و مقامات عالی سیاسی، بانوان قدرتمند و تأثیرگذار کشورهای دوست و همسو، همه و همه با ما گریستن و همدلی کردند.
استاد دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: برای این همه بزرگواری و عظمت، امکان تشکر توسط حقیری چون من فراهم نیست، اما به هر حال وظیفه خود می‌دانم تا از شما تشکر کنم. همه پیروان اسلام و ادیان می‌دانند، یکی از سنت‌های بسیار عالی و عارفانه «چله‌نشینی» است، اما در این چله اشک، ما به اراده خود چله‌نشینی نکردیم. این مشیت پروردگار به امضای حضرت صاحب الامر(عج) بود.
دکتر علم‌الهدی اظهار کرد: در این چله اشک، صورت‌های تازه‌ای از جمهوری اسلامی ایران بروز و ظهور کرد. ما مثل یک خانواده در کنار هم برای از دست دادن یک حاکم شهید گریستیم و غصه خوردیم. ما مثل یک خانواده نیستیم، واقعا یک خانواده هستیم. برادران و خواهران، همه شما برادران و خواهران شهید رئیسی هستید و جز خانواده شهید رئیسی هستید ما با همه شهدا عقد اخوت بسته‌ایم، این یک جلوه قشنگ‌تر از جمهوری اسلامی ایران و بهترین الگو برای حکمرانی و حاکمیت در جهان است که مردم را به دوستدار همدیگر تبدیل و به یک خانواده تبدیل می‌کند.
دبیر ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: پیوند ما با یک پدر است و مقام معظم رهبری، پدر همه ماست و شهید رئیسی فرزند این پدر و برادری برای شما بود. از خداوند بزرگ تقاضا دارم به سنت چله‌نشینی در این چهلمین روز پاداش همه ما را عطا کند. 
وی در بخش دیگر از سخنان خود ضمن توصیه به عالمان، بزرگان، معلمان دانشگاه، مدرسان حوزه و معلمان مدرسه و پدران و مادران برای تربیت نسل نو مطابق با تعالیم اسلام افزود: تعالیم اسلام، مسئولیت را بین مردم و حکمران تقسیم می‌کند. حاکم و مردم به یک اندازه مسئولیت دارند، بلکه مسئولیت مردم بیشتر هم هست.
دکتر علم‌الهدی بیان کرد: مطمئن هستم مردم فرهیخته ما با قرآن آشنا هستند، یک مثال از قرآن بیان می‌کنم؛ دو تیپ شخصیت حاکمیتی را قرآن روبه‌روی هم قرار می‌دهد؛ یکی بانوی بسیار بزرگوار که گرچه خورشیدپرست اما ظالم نیست و احتمالا متعلق به همین مرز و بوم است و دیگری فرعون که طاغوت و ظالم است و او هم متعلق به مصر است. قرآن این دو را برای موقعیت‌شناسی روبه‌روی هم قرار می‌دهد. به محض اینکه بلقیس با حقیقت آشنا می‌شود و ولی خدا را می‌شناسد، بلافاصله اسلام می‌آورد.
وی ادامه داد: اما فرعون ظالم و کافر بعد از آشنایی با حقیقت و حضرت موسی(ع) و هارون به ظلم و فساد خود ادامه می‌دهد و آخرین لحظه اسلام آورد که اینگونه اسلام آوردن فایده نداشت.
دکتر علم‌الهدی اظهار کرد: دومین تفاوت در نوع اسلام آن دو است. اسلام بانو بلقیس، اسلامی است که به خدای رب العالمین تسلیم می‌شود، البته با سلیمان(ع)، اما ایمان آوردن بی‌جای فرعون، ایمان به خدای بنی‌اسرائیل است.
همسر شهید جمهور تصریح کرد: از همین دو نمونه معلوم می‌شود که مسئولیت والدین و معلمان در تربیت سیاسی مطابق با تعلیم اسلام چقدر زیاد است. مسئولیت اقامه عدل هم برعهده شهروندان است و هم برعهده مسئولان. فریبکاران هم از مسئولان بد است، هم از مردم. کسی که قرار است، اقامه عدل کند، مردم هستند. آنها باید آگاهی و بصیرت داشته باشند. اینجاست که عارف بزرگ ایران زمین مولوی بر آگاهی تأکید می‌کند و می‌گوید «دیده‌ای خواهم که باشد شه‌شناس/ تا شناسد شاه را در هر لباس»
وی گفت: تشخیص ولی و تبعیت از ولی، بسیار اهمیت دارد. هوای نفس چه هوای نفس خود و چه هوای نفس دیگری باشد، اگر سبب تصمیم و تصمیم‌گیری مردم یا مسئولان شود، هر دو ظلم است. تفاوت جمهوری اسلامی با حکومت‌های مردمی دنیای غرب‌زده در همین است.
دکتر علم‌الهدی بیان کرد: خدمت به مردم به خاطر خدا و پیروی از رهبری به خاطر خدا موجب سعادت است، اما اگر هوای نفس خود و نفس مردم را محور قرار دادیم یا فریبکاری کرده‌ایم یا به راه ظلم و جور رفته‌ایم.
وی ادامه داد: تقاضای من از همکاران در حوزه و دانشگاه، بانوان و والدین و مادران زحمتکش مخلص که هرگز زحمت آنها دیده نمی‌شود و از پدران مسئولی که گرفتاری‌های روزمره مسئولیت پدری را از آنها سلب نکرده است، این است که نسل خودمان را چه برای شهروندی و چه کارگزاری مطابق با تعالیم قرآن کریم، تربیت کنیم و این الگوی جمهوری اسلامی را به عنوان الگوی برتر به جهان عرضه کنیم.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7