کد خبر: 25200| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۹ خرداد سال ۱۴۰۳ | ساعت ۱۰:۱۹:۰ | تعداد بازدید: ۲۱۹

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این نکته که آقای رئیسی از هیچ تلاشی برای هموار کردن میدان‌های فعالیت فرهنگی و هنری دریغ نکردند، گفت: بدانید رئیس‌جمهور شهیدمان در مسیر خدمتگزاری پدیده‌ای تکرار نشدنی بودند.
محمدمهدی اسماعیلی در مراسم سوگواری سراسری روز وداع که محفل شاعران در پاسداشت مقام رئیس‌جمهور شهید و دیگر شهدای خدمت تصریح کرد: حضورم در این مراسم تنها برای ابراز تشکر از جامعه بزرگ ادبی و فرهنگی کشور و شعرای گرامی بود که در طول این چند روز زحمت کشیدند که این اتفاق تلخ رقم خورده را روایت کنند.

وی افزود: شاعران خوش قریحه‌مان با جان و دل با زبان گویا و قلم شیوای‌شان روایتگر احساسات عمیق نسبت به این خدمتگزار صدیق بودند. آقای قزوه می‌گفتند بعد از حضرت امام(ره) این همه سروده نداشتیم که در رثای آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت سروده شد.

وی با اشاره به اهتمام آیت‌الله رئیسی به حوزه فرهنگ و هنر، تاکید کرد: آقای رییسی یکی از حامیان حوزه فرهنگ و شعر و ادب بودند. ایشان در بسیاری از این جمع‌ها و محافل حاضر می‌شدند و با گوش جان صحبت‌های شما را می‌شنیدند و تلاش می‌کردند اتفاقات خوبی برای اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه رقم خورد و ارتقای میادین و فعالیت‌های این حوزه حاصل شود.

اسماعیلی تاکید کرد: از آقای رمضانی و اصحاب فرهنگ و ادب و حوزه نشر و کتاب و همه فرهیختگان سراسر کشور که در این فضای عاطفه و محبت از هیچ کوششی برای روایتگری درست و هنرمندانه دریغ نکردند تشکر می‌کنم. در این میدان از همان دقایق ابتدایی شعرهای نیکویی سرودند  نسبت به این فاجعه جبران ناپذیر به تعبیر مقام معظم رهبری که جبرانی ندارد. ان‌شاالله برای مردم ایران همین‌طور حوزه خدمتگزاری پررنگ و با قدرت و قوت ادامه مسیر دهد.

وزیر فرهنگ ادامه داد: آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور شهیدمان خصوصیات و ویژگی‌های رفتاری و کاری داشتند که در این روزها بارها افراد مختلف درباره‌اش گفته‌اند که البته نیازمند تبیین بسیار دارد. اما همین نکته را بدانید در مسیر خدمتگزاری پدیده‌ای تکرار نشدنی بودند.

منبع:مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7