کد خبر: 24812| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ | ساعت ۱۵:۵۸:۰ | تعداد بازدید: ۱۸۴

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) گفت: در بودجه سال ۱۴۰۳ برای ۳۰ دانشگاه برتر در رتبه‌بندی ملی ISC حمایت‌های ویژه در نظر گرفته شده است.
احمد فاضل‌زاده گفت: ۳۰ دانشگاه برتر در رتبه‌بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند.
رئیس مؤسسه ISC گفت: امروزه دانشگاه‌ها به عنوان نهاد‌های ارزش آفرین اجتماعی و اقتصادی، یکی از مهمترین و موثرترین ارکان در اقتصاد دانش بنیان محسوب می‌شوند؛ لذا رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از مهمترین دغدغه‌های سیاست گذاران حوزه علم و فناوری محسوب می‌شود. رتبه‌بندی‌های علمی علاوه بر اطلاع رسانی به جامعه در مورد عملکرد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به مقایسه بین دانشگاه‌ها می‌پردازند. دانشگاه‌ها از نتایج رتبه‌بندی‌ها برای تعیین اهداف، برندسازی و تبلیغ خود به منظور جذب دانشجو، استادان و پژوهشگران برجسته استفاده می‌کنند. همچنین نتایج رتبه بندی دانشگاه‌ها، در رقابت پذیری و نیز برخورداری از منابع و تسهیلات حمایتی حائز اهمیت است.
رئیس مؤسسه ISC گفت: بر این اساس در بودجه سال ۱۴۰۳ برای ۳۰ دانشگاه برتر در رتبه‌بندی ملی ISC حمایت‌های ویژه در نظر گرفته شده است. همواره مؤسسه ISC همکاری و تعامل سازنده‌ای با شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان برنامه و بودجه کشور و سایر نهاد‌های سیاستگذار علم و فناوری دارد و شاخص‌های مورد نیاز را در بحث بهره‌وری دانشگاه‌ها در تولید علم و فناوری ارائه می‌کند.
فاضل زاده گفت: معیار‌های جدید رتبه بندی ملی دانشگاه‌های کشور (ISC) در کارگروه رتبه‌بندی و جلسه شماره ۹۷۲ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورخ ۱۳/۱۲/۱۴۰۲ به تصویب رسید و ملاک رتبه‌بندی سال ۱۴۰۳ خواهد بود. به زودی پرسشنامه‌های مربوط به رتبه‌بندی امسال در اختیار دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی قرار خواهد گرفت.
رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)افزود: در معیار‌های جدید رتبه‌بندی، به گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها، مرجعیت علمی و فناوری کشور در سطح بین‌المللی و همچنین پاسخگو بودن دانشگاه‌ها به حل مسائل کشور توجه ویژه‌ای شده است، معیار‌های شش‌گانه رتبه‌بندی ملی ISC شامل "آموزش"، "پژوهش"، "فناوری و نوآوری"، "مرجعیت و دیپلماسی علمی و فناوری"، "فرهنگی- اجتماعی و دانشجویی"، "مدیریت و بهره‌وری" است.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7