کد خبر: 10261| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۳۰ بهمن سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۱۵:۰ | تعداد بازدید: ۲۸۴۹

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در«گردهمایی شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های صنعت نفت و ارائه نیازهای فناورانه» بر لزوم رشد حمایت‌ها از زیست‌بوم صنعت نفت تاکید کرد.
دکتر سورنا ستاری در این رویداد اظهارکرد: رویدادهای مانند این گردهمایی می‌تواند باعث تحول و تغییر نگرش در صنعت نفت گردد. بی‌شک اگر نفت متحول شود، این تحول می‌تواند به موتور محرکه کشور تبدیل شود.
نقش شتاب‌دهنده‌ها
رئیس ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان با تاکید بر نقش بازیگران نوین صنعت نفت، مانند شتاب‌دهنده ها و شرکت‌های دانش بنیان افزود: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و خلاق می‌تواند به پیروزی نوآوری و خلاقیت بر یک تفکر سنتی صد ساله در صنعت، منتهی شود. 
تکرار موفقیت
رئیس بنیاد ملی نخبگان یکی از دلایل موفقیت زیست بوم دارویی کشور را تسهیل در پذیرش محصولات دانش بنیان و فناور این حوزه خواند و افزود: این موفقیت در دیگر حوزه‌ها نیز قابل تکرار است. در صورتی که حل مسائلی مانند استاندارد سازی و تست‌های مربوط به تایید محصولات  دانش بنیان و فناور در حوزه نفت تسریع شود، می‌توانیم شاهد یک جهش در این صنعت باشیم.
حضور 2500 شرکت
«گردهمایی شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های صنعت نفت و ارائه نیازهای فناورانه» با بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از نمایشگاه این رویداد، پس از ۳ روز به کار خود پایان داد.
در این گردهمایی که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، بیش از ۲۵۰۰ شرکت و استارتاپ فعال در صنعت نفت حضور یافتند.
عقد ده‌ها قرارداد
در این رویداد، بیش از ۲۷۰ قرارداد با هدف پاسخ به نیازهای فناورانه صنعت نفت میان شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های بزرگ و پیمانکاران صنعت نفت به مرحله امضاء رسید.
همچنین شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های فعال در صنعت نفت، در این رویداد به ارائه آخرین دستاوردهای خود پرداختند.
احصاء نیازهای فناورانه
شرکت‌های بزرگ دولتی و پیمانکاران صنعت نفت نیز با عرضه نیازهای فناورانه خود به شرکت‌های دانش بنیان و فناور، از آنها برای چاره جویی و ارائه پاسخ های مبتنی بر  فناوری، درخواست همکاری کردند.
بیش از ۱٠۷٠  ثبت نام کننده در این رویداد حضور یافتند و 891 نیاز فناورانه صنعت نفت که بیش از این احصاء شده بود، به صاحبان دانش و فناوری حاضر در این گردهمایی عرضه شد.
امضاء تفاهم‌نامه
برگزاری ۴ کارگاه آموزشی و ۵ پنل تخصصی، بخش دیگری از رویدادهای جنبی این رویداد را تشکیل می‌داد. امضای تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه صنعت نفت و شتابدهنده «آی‌تک»، بخش پایانی این همایش بود. این گردهمایی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.
 

منبع:مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7