کد خبر: 24495| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۹ اسفند سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۵:۳۳:۰ | تعداد بازدید: ۳۷۱

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: انتخابات یکی از عرصه‌های مهم کنشگری مردم و حاکمیت و رقم زدن جریان حکمرانی در کشور است.
به گزارش  مرکز رسانه و روابط عمومی، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با اشاره به اینکه انتخابات یکی از عرصه‌های مهم کنشگری مردم و حاکمیت و رقم زدن جریان حکمرانی در کشور است افزود: ما تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بجز مقاطع کوتاهی در دوره مشروطیت، چیزی به نام انتخابات به معنای تجلی آرای مردم در صحنه انتخاب نمایندگان موثر در حکمرانی کشور را نداشتیم.
رستمی گفت: یک انتخابات فرمایشی، نمادین و گاهی وقت‌ها کاریکاتوری، قبل از انقلاب اتفاق می‌افتاد. با انقلاب اسلامی شکل حکومت، حکومتی شد که مبتنی بر خواست مردم، هم بر آرای مردم و هم بر باور‌های مردم متکی شد.
وی افزود: نظام اسلامی شکل گرفت که تجلی باور‌های مردم بود و انتخاباتی که جمهوریت نظام را تضمین می‌کرد؛ که این هم مبتنی بر آراء و خواست مردم بود.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در هر دوره‌ای انتخابات اثر جدی دارد؛ یکسری آثار، آثار اجرایی و مستقیم است؛ و یک سری آثار، آثار غیرمستقیم و کلان‌تر و راهبردی است.
رستمی افزود: اثر اجرایی انتخابات، انتخاب نمایندگانی است که جریان بودجه کشور و جریان برنامه ریزی کشور، برنامه‌های چند ساله کشور و نظارت بر ارکان کشور را بر عهده دارند.
وی گفت: علاوه بر آن خود انتخابات تبدیل به محمل و فضا و فرصتی می‌شود که در آن فضا ما شاهد ایجاد اقتدار برای کشور و نمایندگی کشور در دنیا، که دولت‌ها می‌باشند هستیم. دولت برای دفاع از حقوق مردم و چانه زنی در مقابل ابرقدرت ها، نشان دادن همبستگی و ارتباطات عمومی مردم با یکدیگر است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: اگر ما بازی تیم ملی را ببینیم گاهی وقت‌ها ممکن است از یک بازیکن خوشمان نیاید. گاهی وقت‌ها همان بازیکن در فضای باشگاهی مورد نفرت یک نفر باشد، ولی موقعی که این فرد، نقشی در تیم ملی بعهده می‌گیرد؛ مورد حمایت همه مردم باید قرار بگیرد، چون نمایندگی از همه ملت را دارد.
رستمی گفت: ما در انتخابات چنین صحنه‌ای را شاهد هستیم و انشاء الله با حضور قدرتمند مردم بسیاری از اموری که جزو حقوق مسلم مردم است؛ در صحنه‌های بین المللی و در صحنه‌های داخلی قابل تحقق باشد.

منبع:خبرگزاری صدا وسیما

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7