کد خبر: 23421| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۷ آبان سال ۱۴۰۲ | ساعت ۸:۴۸:۰ | تعداد بازدید: ۴۴۶

هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۲/۷/۲۳ به پیشنهاد وزارت علوم و به مصوبه شماره ۸۴۳ مورخ ۱۴۰۰/۴/۱۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصلاحات بعدی آن در خصوص سیاست‌ها و ضوابط سازماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) به تصویب رسید.
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در این تصویب نامه آمده است: درآمدهای سازمان سنجش آموزش کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش به حساب درآمدی مربوط نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و به مراتب در بخش درآمدهای عمومی بودجه کل کشور منظور می‌گردد.
همچنین، کلیه مراکز آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارتخانه‌های علوم، تحقيقات و فناوری‌ و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش وپرورش و دانشگاه آزاد اسلامی موظفند در خصوص حوزه برگزاری آزمون با سازمان آموزش سنجش کشوری همکاری کنند.

گفتنی‌ است: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در چهارچوب قوانین و مقررات اقلام لازم در خصوص عدم تسری ماده (۴۷)قانون تأمین اجتماعی به دستگاه‌های تابع مرتبط با اجرای آزمون‌ها را به‌عمل آورد.

در این تصویب‌نامه آمده است ضوابط صیانتی و امنیتی برگزاری آزمون‌های موضوع این تصویب‌نامه توسط سازمان سنجش آموزش کشور، وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حسب مورد تا اعلام نتایج آزمون‌های مذکور به صورت یکسان انجام می‌پذیرد.و در ادامه، در صورت تایید نیازهای تجهیزاتی سازمان سنجش آموزش کشور توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، تمهیلات لازم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور جهت اجازه اخذ تسهیلات بانکی به منظور خرید تجهیزات و ماشین آلات تخصصی مربوط با هدف ارتقای کیفی برگزاری و اجرای آزمون‌ها فراهم می‌شوند‌. بازپرداخت اقساط تسهیلات یاد شده در طول برنامه هفتم توسعه از محل اعتبارات مصوب مربوط انجام می‌شود.







لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7