کد خبر:23421   تاریخ انتشار: یـک شنبه ، 7 آبان سال 1402 ساعت 8:48:0

تصویب سیاست‌ها و ضوابط سازماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی(پس از پایان متوسطه)

هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۲/۷/۲۳ به پیشنهاد وزارت علوم و به مصوبه شماره ۸۴۳ مورخ ۱۴۰۰/۴/۱۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصلاحات بعدی آن در خصوص سیاست‌ها و ضوابط سازماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) به تصویب رسید.


به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در این تصویب نامه آمده است: درآمدهای سازمان سنجش آموزش کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش به حساب درآمدی مربوط نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و به مراتب در بخش درآمدهای عمومی بودجه کل کشور منظور می‌گردد.
همچنین، کلیه مراکز آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارتخانه‌های علوم، تحقيقات و فناوری‌ و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش وپرورش و دانشگاه آزاد اسلامی موظفند در خصوص حوزه برگزاری آزمون با سازمان آموزش سنجش کشوری همکاری کنند.

گفتنی‌ است: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در چهارچوب قوانین و مقررات اقلام لازم در خصوص عدم تسری ماده (۴۷)قانون تأمین اجتماعی به دستگاه‌های تابع مرتبط با اجرای آزمون‌ها را به‌عمل آورد.

در این تصویب‌نامه آمده است ضوابط صیانتی و امنیتی برگزاری آزمون‌های موضوع این تصویب‌نامه توسط سازمان سنجش آموزش کشور، وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حسب مورد تا اعلام نتایج آزمون‌های مذکور به صورت یکسان انجام می‌پذیرد.و در ادامه، در صورت تایید نیازهای تجهیزاتی سازمان سنجش آموزش کشور توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، تمهیلات لازم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور جهت اجازه اخذ تسهیلات بانکی به منظور خرید تجهیزات و ماشین آلات تخصصی مربوط با هدف ارتقای کیفی برگزاری و اجرای آزمون‌ها فراهم می‌شوند‌. بازپرداخت اقساط تسهیلات یاد شده در طول برنامه هفتم توسعه از محل اعتبارات مصوب مربوط انجام می‌شود.