کد خبر: 22948| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۹ مرداد سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۱:۰:۰ | تعداد بازدید: ۷۶۷

اسماعیلی با اشاره به توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به قرآن محور شدن فعالیت های هنری در رشته های مختلف گفت: امروز تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی که از جمله منویات مقام معظم رهبری است باید با قوت هرچه بیشتر با محور مردم محقق شود.
شصت و چهارمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی و ترویجی قرآنی به ریاست «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «علیرضا معاف» معاونت قرآن و عترت این وزارتخانه امروز یکشنبه هشت مرداد ماه در سالن جلسات غدیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 
در این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی و ترویجی قرآنی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین «عبدالحسین خسروپناه» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت الاسلام والمسلمین «کمال الدین خداداده» رییس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور نیز حضور داشتند.
 
بر پایه این گزارش، محمد مهدی اسماعیلی در این جلسه طی سخنانی ضمن ابراز آمادگی برای برگزاری جلسات ماهانه به منظور بررسی دستور جلسات کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی و ترویجی قرآنی اظهار کرد: امیدواریم بودجه برای کارهای درازمدت و با تاثیرات بلندمدت در عرصه قرآن مورد بهره برداری قرار بگیرد تا تحول در عرصه فعالیت های قرآنی ایجاد شود البته مباشران اصلی این عرصه جریان های مردمی هستند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بنای ما در وزارتخانه و سایر نهادها این است که در این رابطه وظیفه تسهیل گری را انجام دهیم، ضمن اینکه تاکید ما بر این مسئله است که هماهنگی با مجموعه های وزارتخانه افزایش پیدا کند.
 
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با تبدیل مساجد به پایگاه های قرآنی گفت: در این رابطه اقدامات و جلسات متعددی برگزار شده است که از جمله آن می توان به جلسه هفته گذشته شورای سیاستگزاری ستاد هماهنگی کانون های مساجد با محور همین بحث اشاره کرد، ضمن اینکه پیشنهاد می کنم که برای اجرا نیز کارگروهی تشکیل شود. 
 
اسماعیلی با اشاره به اینکه مساجد قابلیت این را دارند که قرآن محور شوند، خاطرنشان کرد: مساجد می توانند در عرصه مسابقات از جمله در رشته های اذان و قرآن وارد کار شوند که قطعا این مسئله منجر به برکت بیشتر و توسعه مضاعف فعالیت های قرآنی در سطح مساجد خواهد شد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: نکته دیگری که در رابطه با گسترش فعالیت های قرآنی باید به آن توجه کنیم، وجود 16 میلیون دانش آموز که در واقع آینده سازان جامعه محسوب می شوند، است. قطعا توسعه این مهم و آموزش با تمرکز بر این ظرفیت گسترده که در واقع نیروی انسانی آینده کشور محسوب می شوند منجر به گسترش فعالیت های قرآنی خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول ایام مناسبتی سال فعالیت های مختلفی را در عرصه قرآن برنامه ریزی کرده است، گفت: باید موضوع قرآن و عترت را در قالب پویش های چند میلیونی در کشور داشته باشیم تا جایی که به تحقق برپایی مجالس بزرگ قرآنی برسیم.
 
اسماعیلی همچنین با اشاره به برنامه محفل که چندی قبل از صدا و سیما پخش شد، افزود: این برنامه عملا نشان داد که ما به عنوان دستگاه های اجرایی کم کاری کرده ایم و این مردم هستند که همواره در عرصه حضور داشته و پای کار هستند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مباحث قرآنی در جامعه ما اتحاد و در جهان اسلام انسجام ایجاد می کند، در این گستره هنر باید وارد میدان شده و تلفیق شود؛ برای مثال هنر خوشنویسی آیات قرآن که بسیار مورد استقبال است؛ بنابراین قرآن می تواند پای ثابت همه رویدادهای فرهنگی و هنری باشد و ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن را در عرض فعالیت های دیگر نمی دانیم بلکه همه فعالیت ها را در طول قرآن می دانیم و همه این اتفاقات در راستای آن است که قرآن مسئله محوری در فعالیت های فرهنگی کشور شود.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7