کد خبر: 22429| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۳۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۴:۱۸:۰ | تعداد بازدید: ۲۳۹

کتاب «آمار آموزش عالی ایران سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹» در ۶ فصل و شامل آمار ثبت‌نام شدگان، دانشجویان و دانش‌آموختگان راهی بازار نشر شد.
در هر فصل این کتاب به بررسی یکی از بخش های نظام آموزش عالی پرداخته شده است. این کتاب در فصل اول تا فصل سوم آمار ثبت نام شدگان، دانشجویان و دانش آموختگان به تفکیک، جنسیت، وابستگی، شیوه آموزشی و غیره را گرد آورده است.
فصل چهارم کتاب شامل آمار آموزشگران دانشگاهی به تفکیک نوع خدمت، مرتبه علمی، جنسیت و وابستگی به تصویر کشیده شده است. همچنین در فصل پنجم کتاب آمار کارکنان غیر آموزشی گرد آمده که به تفکیک مدرک تحصیلی، جنسیت و وابستگی، ارائه شده است. فصل ششم و آخر کتاب، روند رشد برخی اقلام آماری در دوره ده ساله را بررسی کرده است.
جامعه آماری این کتاب، شامل تمام موسسات آموزش عالی کشور است که مورد تایید شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هستند و در سطحی بالاتر از دیپلم متوسطه دانشجو دارند و به دانش آموختگان خود مدرک دانشگاهی مورد قبول مراجع ذی صلاح اعطا می کنند.
همچنین در این کتاب، تعاریف و مفاهیم استاندارد مصوب کمیته آمار بخشی علوم تحقیقات و فناوری ملاک عمل بوده است. این کتاب به همت گروه پژوهش های آماری و فناوری اطلاعات موسسه در ۲۰۱ صفحه، تدوین و چاپ شده است.

منبع:موسسه پژوهش و آموزش عالی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7