کد خبر: 22344| تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، ۱۴ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۱:۳۴:۰ | تعداد بازدید: ۵۱۹

معاون آموزشی وزارت بهداشت در بیست و چهارمین همایش آموزش علوم پزشکی از تدوین سند مردمی سازی آموزش پزشکی خبر داد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی به نقل از وزارت بهداشت،  دکتر ابوالفضل باقری‌فرد در همایش آموزش پزشکی، ضمن گرامیداشت مقام استاد و هفته معلم بر بهره‌برداری ظرفیت نخبگان جامعه تاکید کرد و افزود: سند مردمی‌سازی آموزش پزشکی در سال جاری به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود.
 
وی با اشاره به اجرای برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری، افزود: یکی از برنامه‌های در دست پیگیری ما در سال جاری، تدوین سند ملی مردمی‌سازی آموزش پزشکی و ارائه آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی است‌‌؛ در واقع باید استعدادها و ظرفیت نخبگان جامعه در اختیار آموزش پزشکی قرار گیرد. 
 
دکتر باقری فرد با بیان اینکه نخبگان جزو سرمایه‌های تجدیدناپذیر جامعه هستند، افزود: یکی از هنرهای اساتید این است که فراگیرانی تربیت کنند که از خودشان برتر باشند.
 
وی افزود: برای توسعه کمی و کیفی آموزش باید از ظرفیت نخبگان استفاده شود. 
 
دکتر باقری‌فرد به ادغام آموزش پزشکی در نظام ارائه خدمات سلامت اشاره کرد و افزود: آموزش پزشکی کشور، یک نظام منحصر به فرد و در عرصه است و فارغ التحصیلان بلافاصله می‌توانند در عرصه ارائه خدمات سلامت به مردم حضور یابند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر بحث پاسخگویی اجتماعی، اظهار کرد: برای داشتن دانشگاه متعالی، آموزش باید پاسخگو و دانشگاه در خدمت مردم باشد. 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7