کد خبر: 22313| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ | ساعت ۹:۳۴:۰ | تعداد بازدید: ۱۷۷

محمدمهدی اسماعیلی در دیدار با اعضای شورای سیاستگذاری دومین دوره کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان با اشاره به اینکه این رویداد مهم میتواند به برگ زرینی در معرفی دستاوردها و افتخارات بزرگ ایران در حوزه دفاع مقدس و مقاومت بدل شود گفت: برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد در کنار بهره‌مندی از ظرفیت اهالی فرهنگ و هنر سراسر کشور باید از توانایی های عظیم هنرمندان بومی و محلی نقاط مختلف استان همدان نیز بیشترین بهره را برد.
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ امروز شنبه در دیدار با اعضای شورای سیاستگذاری دومین کنگره ملی هشت هزار شهید همدان که در محل وزارتخانه برگزار شد با بیان اینکه وزارت فرهنگ هیچ محدودیتی برای حمایت و تقویت کنگره ها و یادواره های شهدا ندارد، تصریح کرد: از آنجا که نخستین دوره کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان به بهترین نحو ممکن برگزار شد، می بایست تمام اقدامات لازم برای برپایی هر چه بهتر دومین دوره این جشنواره فراهم شود که البته تاکنون اقدامات و برنامه های موثری در این خصوص از سوی مسئولان استانی صورت گرفته است.


اسماعیلی با اشاره به اینکه دومین دوره کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان می بایست به برگ زرینی در معرفی دستاوردها و افتخارات ملت بزرگ ایران در حوزه دفاع مقدس و مقاومت بدل شود، گفت: در این راستا در کنار بهره‌مندی از ظرفیت اهالی فرهنگ و هنر سراسر کشور باید از توانایی های عظیم هنرمندان بومی و محلی نقاط مختلف استان همدان نیر بیشترین بهره را برد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: زبان هنر بهترین ابزار برای انتقال دستاوردها و افتخارات شهدای عظیم الشان انقلاب اسلامی به نسل جوان به شمار می رود و در همین راستا پرداختن به زندگینامه شهدا از اهمیت خاصی برخوردار است به عنوان نمونه شهید همدانی که از مجاهدت ۶۰ ساله ای برخوردار است که هر مقطع از زندگی ایشان سرشار از ایده های ناب برای تولید آثار هنری است که می بایست مورد اهتمام اصحاب فرهنگ و هنر قرار گیرد.

همچنین علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان در این جلسه، با اشاره به اینکه برپایی کنگره‌ ملی شهدای این استان برکات بسیاری برای اهالی فرهنگ و هنر دارد، خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۳ کمیته تخصصی برای برپایی هرچه باشکوه تر دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان تشکیل شده است که تمامی اقدامات ذیل محور این کمیته بصورت منظم انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: نهایت تلاش ها انجام خواهد شد تا دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان پاییز امسال برگزار شود و محل برپایی نمایشگاه استان با شش هزار متر زیربنا آماده میزبانی از دومین کنگره ملی شهدای همدان خواهد بود.

سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز در این جلسه با تاکید اهمیت برپایی پرشور دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان گفت: با توجه به برنامه های مختلف و متنوعی که در حوزه های گوناگون فرهنگی و هنری برای این دوره از کنگره در نظرگرفته شده است، پیش بینی می‌شود نقاط مختلف استان همدان درگیر برپایی این رویداد ملی شود.

وی در پایان افزود: ستاد دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید همدان از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ کار خود را آغاز کرده و طبق تاریخ اعلامی توسط سازمان بسیج مستضعفین، پاییز امسال برگزار می‌شود.

منبع:مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7