کد خبر: 22150| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱۶ اسفند سال ۱۴۰۱ | ساعت ۹:۵۰:۰ | تعداد بازدید: ۲۶۵

محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه دشمن با طراحی همه جانبه، جنگی تمام شناختی علیه ملت ایران به راه انداخته است، گفت: دشمنان با تروریسم رسانه ای خود می خواهند، جامعه ایرانی را از گذشته خود پشیمان و از آینده ناامید کند که این مسئله از راهبرد های اصلی دشمن به شمار می‌رود و در این میدان، جبهه فرهنگی انقلاب باید با خنثی سازی تحریف ها و با اهتمام به فریضه جهاد تبیین به بیان افتخارات و دستاوردهای انقلاب اسلامی عمل کند.
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر گفت: عنوان این مراسم که به نام ابوذر غفاری مزین شده است، ادای دین و احترام به شخصیت انقلابی و بی‌نظیری در جهان اسلام است که نماد صداقت و راستگویی به شمار می‌رود.


وی افزود: اهالی رسانه می بایست به چنین شخصیتی که اسوه بی نظیری در حقگویی و مرام انقلابی است، اقتدا کنند زیرا ابوذر غفاری بهترین الگو برای تراز رسانه ای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه در حوزه رسانه ای در معرفی این شخصیت کم نظیر کم کار بوده ایم به تروریسم رسانه ای که بدخواهان ملت ایران راه انداخته اند، اشاره کرد و گفت: در جنگ رسانه ای ترکیبی و همه جانبه ای که دشمنان ملت ایران آغاز کرده اند، پرورش ابوذر هایی در حوزه رسانه الزامی است.

اسماعیلی در ادامه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت «بازآرایی رسانه ای» حوزه رسانه کشور اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب میدان سختی را در پیش روی خدمتگزاران انقلاب اسلامی پیش‌بینی ‌کردند. ایشان پیش‌بینی می‌کردند جامعه انقلابی روزهای سختی را در مصاف رسانه‌ای با دشمن در پیش دارد و شاهدیم  تروریسم بی‌سابقه ای علیه دولت، ملت و نظام در جریان است.

اسماعیلی ادامه داد: جامعه ایرانی روزهای سختی را در مواجه با تروریسم رسانه ای دشمنان تجربه می کند، تروریسمی که با همه توان علیه دولت مردمی و ملت مشغول به فعالیت های مخرب است و با شگرد های غیراخلاقی رسانه ای، عادی ترین مسائل جامعه را به شبه بحران تبدیل می‌کند و هر روز در عرصه ای جدید خودنمایی می کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دشمن با طراحی همه جانبه جنگ را به جنگ تمام شناختی بدل کرده است، تصریح کرد: دشمنان ذات جنگ را بر مبنای جنگ شناختی بنا کرده است تا جامعه ایرانی را از گذشته خود پشیمان و از آینده ناامید کند و این مسئله از راهبرد های اصلی دشمن به شمار می‌رود.

اسماعیلی افزود: جبهه فرهنگی انقلاب باید با خنثی سازی تحریف ها و با عمل به فریضه جهاد تبیین به بیان افتخارات و دستاوردهای انقلاب اسلامی روی بیاورد تا نسل امروز که دوره سیاه پهلوی، دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را از نزدیک درک نکرده اند، با واقعیات تاریخ معاصر ایران عزیز بدون فضاسازی و تحریف آشنا شوند.

وی با اشاره به نظام سلطه رسانه ای که در پی تطهیر دوران سیاه پهلوی است، خاطرنشان کرد: جریان خبیث تروریسم رسانه ای با پول های عبری، عربی و غربی بمباران دروغ افکار عمومی جامعه ایرانی را هدف قرار داده اند و در این راستا، وظیفه سنگینی بر دوش افسران جنگ نرم است تا فریضه جهاد تبیین خوش درخشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مقوله پوشش یک موضوع اصیل در جامعه ایرانی به شمار می‌رود که مورد هجوم بدخواهان ملت ایران قرار گرفته است زیرا فرهنگ پوشش در ایران از پیش از اسلام کاملا موضوعی عفیفانه بوده، اما فرهنگ پوشش غرب، بر مبنای برهنگی استوار است و دشمنان این ارزش ذاتی را هدف قرار داده‌اند.

اسماعیلی در پایان گفت: جشنواره ابوذر باید محل تربیتی برای روزنامه‌نگاران انقلابی برای مبارزه با تروریسم رسانه‌ای باشد زیرا وظیفه اصلی ما تربیت نیروی انقلابی در تراز اتفاقات مهمی است که پیش رو داریم.

منبع:مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7