کد خبر: 22049| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱ اسفند سال ۱۴۰۱ | ساعت ۹:۴۳:۰ | تعداد بازدید: ۲۸۶

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تمامی کارگروه شهرستان‌های بوشهر برای پیوست‌نگاری و تعیین اولویت‌ها، مسائل زیرساختی شهر‌ها و روستا را مورد دقت و رصد و مطالعه دانشی قرار دهند.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با بیان این مطلب که شورای فرهنگ عمومی بوشهر در بین استان‌های کشور در سال ۱۴۰۰ به‌عنوان شورای نمونه انتخاب شده است، اظهار داشت: در این رابطه یک کارگاه آموزشی، تبیینی و تحلیلی بر اساس معیارشناسی مسائل فرهنگ عمومی و شناخت شیوه‌نامه‌های اجرای برنامه‌های دانش‌بنیان باید به‌صورت جهادی و انقلابی تشکیل شود.

وی گفت: هنجار‌ها و آداب‌های عمومی باید به‌صورت علمی و دانش‌پایه در مراکز فرهنگی، مذهبی و قرآنی اجرا شود، زیرا استان بوشهر از سال ۱۳۸۹ دارای نقشه فرهنگی و سند چشم‌انداز و برش فرهنگی آمایشی است که بعد از سال‌ها، امسال توسط رئیس جمهور دولت سیزدهم امضاء و ابلاغ و تصویت ملی شد.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: عدم اهتمام و عنایت به دو مؤلفه شناخت آسیب‌های عمومی در مسائل فرهنگی و اولویت‌بندی نکردن اجرای طرح‌های دانش‌بنیان، تحول‌آفرین و قرارگاهی موجب آن می‌شود که راهبرد مدیریت فرهنگی مناطق را دچار چالش می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه بودجه فرهنگی در مجلس شورای اسلامی و دولت باید مورد حمایت ویژه قرار گیرد، گفت: حجاب و عفاف یکی از مسائل اصول دینی و از موازین کرامات انسانی و اسلامی است.

همچنین از کتاب تولد نوشته‌ها به قلم مسعود عرب‌زاده، هنرمند حوزه هنری رونمایی شد.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7