کد خبر: 22041| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱ اسفند سال ۱۴۰۱ | ساعت ۹:۲:۰ | تعداد بازدید: ۲۴۶

معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه هیات وزیران با عنوان «آیین نامه حمایت از نخبگان غیرایرانی» را که بنا به پیشنهاد معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به تصویب رسیده است، ابلاغ کرد.
براساس این مصوبه، به منظور بهره مندی از دانش و تخصص نخبگان غیرایرانی که در راستای آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و تأمین منافع ملی خدمات و اقدامات شایانی انجام داده یا می دهند، در صورت دارا بودن شرایط نخبگی از امتیازات شهروندی به استثنای تابعیت و تصدی مناصب مذکور در ماده (۹۸۲) قانون مدنی برخوردار می‌شوند.
شاخص‌های نخبگان غیرایرانی موضوع این آیین نامه و نحوه امتیازدهی به آن شاخص‌ها در چهارچوب سند راهبردی کشور در امور نخبگان - مصوب -۱۳۹۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی مشتمل بر سوابق برجسته تحصیلی و آموزشی فعالیت های پژوهشی با تأکید بر فعالیت‌های مساله محور، برگزیدگی در رویدادهای رقابتی معتبر فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه فعالیت‌های برجسته، فرهنگی، ادبی، هنری مدیریتی و ورزشی همسو با ارزش‌های ملی ،ایرانی اسلامی و انقلابی و برخوردار از توصیه یا معرفی از نخبگان،علم، فناوری، ادب، فرهنگ، هنر و غیره توسط بنیاد ملی نخبگان و با همکاری معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و سایر دستگاههای اجرایی مرتبط، تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.
بنا براین آیین نامه، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با همکاری بنیاد ملی نخبگان موظف است درخواست‌های متقاضیان برخورداری از حمایت‌های این آیین نامه را بر اساس شاخص های ماده (۲) این آیین نامه با کسب نظر از دستگاههای تخصصی مربوط بررسی نموده و افراد واجد صلاحیت را ظرف دو هفته پس از تکمیل مدارک به کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور معرفی کند.
به گزارش ایرنا، آیین نامه حمایت از نخبگان غیرایرانی در جلسه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران به پیشنهاد معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی به تصویب رسید.
محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور این مصوبه را برای اجرا به وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور خارجه و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ، بنیاد ملی نخبگان و بانک مرکزی ابلاغ کرد.

منبع:معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7